Åldrandet...

... knackade ju på i morse.

Som jag skrev innan så hade jag lite svårt för att gå upp i morse eftersom jag la mig så sent kvällen innan... och det får mig att tänka på förändringar som faller sig rätt naturliga... typ åldrande och sånt... jag blir ju så himla förvånad när jag får mina "jag har blivit äldre insikter"... de kommer alltid som en blixt från en klar himmel... jag är aldrig beredd.

Ännu så länge har jag inte behövt använda mig av min reservplan som jag lagt upp för att möta mitt åldrande... jag har ju resonerat som så att om jag skiter i att träna så länge som möjligt så kan jag spara den möjligheten till att köpa några friska år till... alla som tränar snackar ju så mycket om hur friska de är... att det liksom lönar sig att...


... lyfta jättetunga grejer och anstränga sig järnet tillsammans i grupp.

Måste erkänna att det tar emot... jag tvekar... och faktiskt så tvivlar jag lite också... kommer ihåg hur snacket gick på de som slutat att röka... hur jävla bra de sa att de mådde... och så rabblade de upp en hel radda med fysiska belöningar som jag kunde vänta mig om jag la av med ciggen... och jag ska säga er att vill ni uppleva positiva fysiska belöningar så kan iallafall inte jag rekomendera er att sluta röka... rent fysiskt så upplever jag nog snarare att jag har fått konsekvenser... hår i halsen... gått upp i vikt... känt lukten från mina egna armhålor och kommit till insikt om att jag kanske trots allt skulle börja använda deoderant (bara det en hemsk upptäckt)... nä belöningarna av att vara rökfri ligger på ett helt annat plan...

... för ärligt så måste jag ju erkänna att min rökfrihet är av godo... men inte på det sättet jag väntade mig... men det ska jag berätta om en annan gång.

Nu var det ju åldrande och fysisk träning det handlade om... och det som jag mest funderar på när det gäller det här med att bli äldre är att det inte känns som jag trodde det skulle göra... jag förstår vad de som blivit äldre före mig menat när de har försökt förklara åldrandet för mig... men jag förstår också att det är något som måste upplevas för att förstås... förstår ni *L*?

Att bli äldre är inte alls som jag trodde... jag trodde att jag skulle känna mig gammal på ett helt annat sätt... för jag hade ju en uppfattning om hur det skulle vara att bli äldre... och den stämmer inte... att bli äldre är inget gammalt för mig... nä att bli gammal är en helt ny upplevelse... så gammalt är faktiskt nytt... helt jävla sprillans nytt...
 
... och det är ju därför som jag blir lika förvånad varje gång jag får en insikt om att jag blivit äldre...

Kommentarer :

#1: cecilia

hm snacka om att de där va snurrigt.. men på nå vis hajar jag hur du menar . tror jag.. hi hiii.. jaa att bli äldre va de.. hm inget jag vill tänka på .. blir ju typ påmind av den i allafall ju.. ibland på fint sätt.. tex.. en busschaför som frågade om jag va en vuxen ungdom.. hi hiii.. kärlek..kram.. Cecilia

skriven
#2: peter

Jag ville nog att det skulle vara lite snurrigt L... för jag behöver snurra bort mina egna fördommar om åldrandet...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :