Borta bra...

... men hemma bäst.

Så låter en gammal klok mening... och visst är det väl himla viktigt att kunna säga denna mening och mena den... för det är inte skoj att få en klump i magen när man åker hem... jag vet för jag har haft den klumpen i min mage när jag åkt hem... så är det inte längre... nuförtiden så trivs jag nästan lite för bra här hemma... det är lite för enkelt att bara stanna hemma och låta dagarna gå... och jag får nog passa mig för det nu när jag ska ha semester... så att jag inte isolerar mig totalt här ute i skogen... visst är det sååååå vackert här nu och jag är verkligen lyckligt lottad...


... som får bo mitt i detta paradis...

... inget snack om det... visserligen så kan jag förundras över att jag faktiskt tillbringar den mesta tiden här hemma inomhus... det är precis som att när jag bor mitt i naturen så försvinner mitt behov av att söka naturupplevelser... att bo på landet är ju min vardag... ibland så får jag för mig att det är fan mest stadsfolk som springer runt i skog och mark... vilket naturligtvis inte är sant... men det är när jag får besök av någon från stan som jag kommer ut i skogen... aldrig annars... lite synd kanske för jag mår ju som en prins varje gång jag går en promenad här hemma i den vackra naturen... ja jag är verkligen en rik kille som bor som jag gör...

... men jag får passa mig så att jag inte väljer bort mina vänner för att jag inte orkar ta mig på mina möten och sånt nu när jag ska ha semester... för utan mina möten och mina vänner så ser jag inte hur bra jag har det... som kan säga "borta bra men hemma bäst"... och mena det...

Kommentera inlägget här :