Mina möten...

... är livsviktiga för mig.

Jag går möten ett par gånger i veckan... 12-stegsmöte... vi har t.om. startat en liten 12-stegsgrupp i lilla Lidhult där jag bor... och igår var det möte där... vi har möte en gång i veckan... jag ville inte gå dit... trött efter en dag på stranden... men jag går ändå... och det är när jag gör det som jag verkligen förstår hur viktiga dessa möten är för mig... och att jag är viktig för att det ska bli några möte i lilla Lidhult... för jag är en del av något större än mig själv... ett VI som gör dessa möte möjliga...

... för någon vecka sedan var vi "bara" två på mötet... förra veckan tre... och igår sex stycken som valde att tillfriskna tillsammans... för så är det... tillsammans så växer vi... inte bara till antalet utan även i oss själva...

... så tack till oss som gör detta möjligt... vi är alla mirakel...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !



Å varför körde inte jag upp till er/ ner är det ju.

Jag satt här och hade jäkligt tråkigt efter resebyråbesöket...............så synd.

Såg ditt "svar" på min kommentar, ok då jag ska försöka ha ficklampa med mig, det kanske hjälper. Men jag tycker att jag kan se både det vackra, mening, ljus och anledningar till alla skeende i livet men som som sagt med foten i kläm så jublar jag inte. Men däremellan (kanske t.o.m på grund av dom) finns underbara stunder. Kram

skriven
#2: peter

"På den franska revolitionen hade de varit glada över en spik i foten"... jag gillar den sketchen... och den manar till viss eftertänksamhet... för jag "glömmer" ibland bort var jag bor och hur jag har det... och utan distans så har iallafall jag en tendens att dra på mig ett och annat lyxproblem...



... det är när det inte kommer något vatten ur min kran som jag tänker på att jag faktiskt kan dricka mitt eget brunnsvatten... att jag har vatten överhuvudtaget... att jag slipper att vara törstig... svälta och allt sånt där som jag tar för givet... tak över huvudet å sånt du vet... nä då är det bra för mig att få lite distans till mig själv... den distansen tar faktiskt bort de flesta av mina problem... inte alla... men många...



... du vet var vi finns nästa onsdag... vi syns där hoppas jag...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Hillevi

Vet du var Frivården i Halmstad finns?

skriven
#4: peter

Javisst vet jag det... ovanför försäkringskassan... vet inte riktigt vad gatan heter men det är vid Norre katts park... ska ni dit och inte hittar är det bara att höra av sig till mig... jag brukar vara där ibland eftersom jag är övervakare...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej min Vän Å Hillevi !!!!!

Fredriksvallsgatan heter den, mina gamla hemtrakter ju.

Å du, jag kan inte alls komma på onsdag ju, nä för då står jag på mitt första kvällspass efter min semester.

Men jag kommer till Hstd imorgon, då kanske vi syns.

skriven
#6: peter

Jag har en pappahelg så tyvärr kan jag inte komma på mötet i Halmstad imorgon...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Hillevi

Tack så mycket båda två, nu ska vi nog hitta dit. Tony ska träffa en tjej som heter Singer där i morgon. Eva, visst är det hon som brukade vara på Ria i Fbg, en liten ljushårig tjej med glasögon? Det är Kenneth Eliasson som vill ha Tony som övervakare, han har strulat till det lite. Jag hoppas att det kommer att funka trots att Kenneth är/var en utav Tonys allra bästa vänner. Kenneth är väldigt medveten om var Tony står när det gäller alkohol och droger att det är nolltolerans som gäller. Jag hoppas att det är därför han vill ha just Tony för att han vill ordna upp sitt liv och försöka bli drogfri igen. Tony har förklarat för honom att han kommer att göra detta för att hjälpa honom och inte av någon annan anledning. Kenneth är väldigt införstådd i detta så det är ju upp till honom nu. Han har knappt hört av sig till Tony nu under tiden som han har hållt på att punda, han respekterar Tonys inställning till droger väldigt mycket. Så jag personligen tror att han vill ha en förändring att han är färdig med det han håller på med. Jag tog mig friheten att svara på Evas kommentar på min blogg här, hoppas det är OK.

skriven
#8: Eva T

Hej Min Vän !

Ok då, då syns vi inte i Hstd men kanske i affären i Lidhult på Lördag. Ska ringa vår vän nu strax. Vi kanske kan ta en tur ut till dig och "mitt" gamla paradis. Om det bjuds på glass å kaffe förstås.

Ja du det är lite roligt att Falkenberg har hamnat på din blogg, jag menar Hillevi/Tony och jag.......det utgör en "stor" del av denna staden, hi hi.

Nu ska jag svara Hillevi, Ja det är nog hon, hon har nog bara "fått" nytt efternamn.

Kram till er alla och ha en underbar fredag & helg.

skriven
#9: Hillevi

Hoppas att ni också får en riktigt bra helg!

Kram från oss!

skriven
#10: peter

Jag blir så glad när ni använder min blogg att prata med varandra på L... och som du sa Eva... min glass är inte av bästa kvallitet... däremot så håller kaffet toppklass L... välkommna...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :