Semester...

... från stranden.

Kan ju inte åka och jobba (läs bada) på min lediga dag... så idag ska jag ta semester från stranden och se till att göra lite saker som jag inte vill göra...


                 tvätta                               diska                            klippa gräset

... och behöver få gjort innan tankarna på mina "borde göra" tar över mitt liv... jag vet att det är lite ostadigare väder på gång och det är ju som det är... bara att gilla läget och göra det bästa av den situationen... det blir som det blir och det blir bra... att det inte alltid blir som jag planerar att det ska bli är en helt annan sak...

Just vädret är ett hett (nu fick jag till det igen *L*) samtalsämne nu i semestertider... och även någonting som jag skulle kunna använda mig av för att skjuta upp sånt som jag inte vill göra till en annan dag... jag vet att anledningar till att vänta ett tag till aldrig har varit en bristvara hos mig... sen... ska bara... och imorgon... är ju mina ständiga följeslagare som tar varje chans att få mig att strunta i mina "måsten"... som ju oftast är saker som jag inte har lust att göra... och det är facinerande att veta att det är så som jag skapar min stress... och att jag ändå skiter i mina "måsten".

Så idag struntar jag i att det kan vara den sista dagen på detta varma soliga högtryck... för idag så ska jag tvätta, diska och klippa gräset... det är inga större problem och jag kommer även att hinna med att svänga ihop en god middag till mig och min dotter... för idag så tar jag semester från mitt badande och tänker njuta av en het dag hemma hos mig här ute i skogen... för jag bor ju faktiskt på ett riktigt somrigt...


... smultronställe...

Kommentera inlägget här :