Vem lyssnar på...

... P 2?

Tanken slog ner som en blixt från en klar himmel... "Vem lyssnar på P 2?"... och jag funderade vidare... vad handlar P 2 om... finns P 2 fortfarande... är P 2 en kanal där det spelas klassisk musik dygnet runt... eller slutar P 2 sina sändningar kl. 23.00?

P 2 kändes liksom lite... ja vad ska jag säga... gammalt kanske... och när jag då tänker på att jag snart är att betrakta som lite äldre så kan jag ju inte låta bli att fundera över om inta alla P 2:s lyssnare har dött för några år sedan... för jag får ju för mig att den kanalens lyssnare var mycket äldre än mig...

... ni kanske undrar varför jag börjar tänka på P 2 överhuvudtaget... och det ska jag berätta för er... jag är en typisk P 3 lyssnare och satt som vanligt och lyssnade på morgonradion på väg till jobbet nu i morse... och då spelades det en jingel... ett reklaminslag för ett annat program... en klassiker som flyttat från P 3 till P 1... vi snackar om "sommar"... ett program som för mig symboliserar sommaren... jag älskar att höra den signaturen...


... på radion.

Och det är tyvärr inte så ofta jag får tillfälle att lyssna på det programmet längre... dels för att jag bara lyssnar på radion i bilen... och dels för att jag inte riktigt fattar hur man ställer in snabbknapparna på min musikanläggning som för övrigt håller på att rasa... jag kan inte längre spela CD på den... men radion funkar... P 3... ni vet kanalen där sommarpratarna pratade på för några år sedan... nuförtiden så hittar man ju dem på P 1... och det var så det började... mina funderingar...

... på P 1 pratas det mycket... samhällsprogram och om intressanta saker... P 3 är en underhållskanal med massa sådana ganska lättsamma program... P 4 är sportkanal och lokalradio... och P 2... finns det kanalen fortfarande... är det klassisk musik som spelas där?

Eller har det hänt någonting som jag missat?
Är P 2 årets hit?
Vem lyssnar på P 2?

Frågorna hopar sig för mig... mysteriet tätnar... trumtrumtrumtrumtrumtrumtrum...

Kommentarer :

#1: Henrik

Nu råkar det vara så att jag är en inbiten P2-lyssnare. Om det innebär att jag är så gammal att jag nästan är utdöd så är du det också snart, vill minnas att det bara skiljer några månader mellan oss.



Jag kan meddela att P2 för det mesta sänder "klassisk" musik. Vardagseftermiddagar dock utrikiska program som jag naturligt nog inte vet vad dom handlar om. Kvällar sänds det ofta jazz och lördag förmiddag spelar man OCH pratar om klassisk musik.



Tycker det är kass att det inte kan få vara en ren klassisk musik-kanal och av någon obegriplig anledning är det nästan jämt små störningar i sändningarna, i form av skrap och knaster, något som inte hade märkts om det var pop o rock men klassisk musik är ju så dynamisk att det blir oerhört störande.



Se där, fakta och åsikter om P2, det finns kvar (efter midnatt är det som bäst f.ö.)



Kram Henrik

skriven
#2: peter

Shit... det är fan vi som är det gamla nu...L... jag måste nog snart acceptera detta faktum även om jag hade en helt annan bild av hur det skaulle vara att vara så gammal som jag är nu L...



... jaha... då kör alltså P 2 på i samma klassiska stil som alltid då ju... dygnet runt L... tack för din mycket exakta information... dig kan man alltid lita på...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Henrik

Tack Peter!



Äsch, vi är inte gamla! Sådeså!



Kram Henrik

skriven
#4: peter

erfarna kanske... L...???



(((kram)))

peter

skriven
#5: Malin

Eey peter! Du kan ju alltid ratta över till kanalen P2 och höra efter vad för musik som spelas...

Om inte, så kan jag svara på det, ja det spelas klassisk musik och om jag känner mig på riktigt psycho-humör så spelar jag den musiken på HÖG volym i bilen. Hahah! Kram

skriven
#6: Sniglon

Jag måste va helt ute då;) för jag lyssnar på P1 dagtid och på kvällarna "Karlavagnen" i P4



skäms och känner mig också asgammal nu;)

skriven
#7: Sniglon

P.s Tack till Dig Henrik för den utförliga informationen, den var bra;)



kram

skriven
#8: peter

Jag ser varken psycho-humör eller asgammal som något vidare underligt tillstånd... L... nä det är snarare ett normaltillstånd för mig... och faktiskt oftast snabbt övergående...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :