Blixt...

... och dunder...


... vilka krafter det finns omkring oss.

Denna bilden snodde jag från Annika ... och jag hoppas att det var okej för den väcker minnen hos mig... om en natt för ett gäng år sedan då jag satt ute på natten i min trädgård... lång långt borta i horisonten så såg jag ett svagt ljussken... det var helt vindstilla... ett litet tag senare så började löven i träden att röra på sig och ljuset kom närmare... vagt väldigt avlägset så hördes ett muller... vinden ökade och hela grenar började röra på sig i träden... då föll den...


... första droppen...

... mullret ökade i styrka... regnet tilltog... och jag bara satt där och tittade med stora ögon på skådespelet... det blixtrade och dånade hela tiden... jag satt mitt i åskvädret när regnet öste ner... runt omkring mig slog blixten ner om och om igen... marken skakade av kraften... jag var en väldigt liten människa som nu satt genomblöt i min trädgård och studerade en kraft som var betydligt starkare än jag själv... jag var inte rädd... bara väldigt väldigt liten... och fylld av respekt för denna kraft...

Kommentera inlägget här :