En strålande start...

... i ett underbart väder.

Vilken kanonstart vi fick på årets "VågaVa go beach"... underbart väder och jag ska direkt erkänna att jag efter bara några timmar fuskade med solskydd idag... att inte använda solskydd brukar ju annars vara en liten "grabbig tävling" vi hetsar varandra med... och verkligen inget jag rekomenderar eftersom den tävlingen gör ont... varför det har blivit så vet jag faktiskt inte... troligtvis för att vi under flera år glömde bort att köpa solskydd... och att vi varje år glömt bort hur ont det gör att bränna sig i solen... men vi är inte helt utan skydd... för något som vi inte glömmer är att hitta flippade hattar att ha på oss... den ena häftigare än den andra... här har ni...


... hattgänget utan solskydd på Tylösand.

Annars så var det som vanligt på stranden... vi har ju våran plats och har legat där i rätt många år nu... det märks när det kommer förbi andra vana Tylösandare (det är ju ett gäng som återkommer år efter år)... och då hälsar vi så där häftigt coolt som bara vi vana Tylösandare hälsar på varandra *L*... med en igenkännande nick och ett "tjäna".

Den enda förändringen från förra året var att vi hade en flagga istället för ballonger som riktmärke... och vi tyckte faktiskt att det var ännu lättare att hitta oss idag... vi har ju inmutat en del av stranden redan tidigt på morgonen och det är inte så svårt att hitta oss... flaggan syns på lååååång håll... och när man närmar sig så går det ju inte att missa oss...


... eftersom vi har byggt en liten VågaVa-oas dit alla är välkommna.

Det är kanske inte så lätt för de förbipasserande att förstå vilka vi är... det syns ju inte att vi är drogfria narkomaner... nä det enda som jag sett att någon reagerat på är att det är så uppenbart att det är en kärleksfull gemenskap... och att vi både får och ger många varma fina leende... för ingen missar budskapet som vår flagga förmedlar... och som vanligt så är det vad man ger man får tillbaka... så välkommna ner till oss och att känna på kärleken som finns på en solig sandstrand på Tylösand...

... jag kan bara säga... wooow... *L*...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Kan det vara så att jag ska hålla mig på långt avstånd när jag träffar Anders, eller ?

Kan ni låsa in han "bruningen" på toa nere på Våga va.

Sommaren har knappt börjat å han liknar en n........

Kram å ha det skönt på stranden. Själv håller jag mig därifrån, fixar inte värmen här hemma. Men i Thailand gick det alldeles utmärkt.

Kram igen.............................

skriven
#2: peter

Det är inte lika varmt vid havet... eller så är det en helt annan värme... inte så tryckande utan mera frisk... eller så är det närheten till det svala och helt underbara kristallklara salta vattnet som gör vistelsen på Tylösand så behaglig...



... å nu är vi snart lika bruna allihop... solen tar som bara den just nu... bilden du såg här är från dag 1... då hade vi bara varit på studiebesök en halv dag...



(((kram)))

peter

skriven
#3: cecilia

hm shit va fiiint.. sund att ni inte är i närheten av mej.. eller kanske skönt för er..hi hiii.. tja jag hade ju hängt med såå fort jag blivit piggare såå..kärlek..kram.. ha de såå gött..

skriven
#4: peter

ja det är en shysst grej att haka på och göra saker tillsammans med människor som vill samma lika... och då ska det ju helst vara sånt som man tycker om... typ sola och bada L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :