En vinnare...

... känner jag mig som nu.

Fylld av positiv energi efter mitt yogapass... och det är så himla skönt att gå emot mina egna känslor och göra saker som mitt förstånd säger åt mig att göra... ni vet sånt som får mig att känna mig som en vinnare... men nu brottas jag med en ny utmaning... vi ska dra till stranden på Tylösand... och funderar på att ta mig ett dopp... i det iskalla vattnet... jag har inga krav men har tänkt tanken... nästa vecka så är det allvar... då är det "tävling" Janne badar och då måste jag också... men idag så är det helt frivilligt... och säkert lika...
 

...jävla iskallt som ett vinterbad.

Men fan idag är jag ju en vinnare eftersom jag redan har gjort massa grejer som jag inte vill göra... som att gå upp ur sängen... eller åka och handla bröd... sätta på kaffe och duka fram frukost... för att inte tala om vilket motstånd jag kände inför yogan innan idag...

... ja att göra grejer som jag inte vill göra får mig att må skitbra... för jag behöver visa mig själv att jag inte har så svårt att vara förståndig... att jag inte har så stora begränsningar... för är det någonting jag verkligen vinner på att göra saker mot min egen vilja så är det paradoxalt nog...


... frihet.

Kommentera inlägget här :