Förändringar...

... är flippade.

Satt på föreningsrådsmötet och till slut så kunde jag inte hålla mig... skrek rätt ut... arrrrrrrrgh... det blev liksom bara för mycket... detta jävla läspande fick mig att flippa över... och naturligtvis så hade jag rekordmånga möten inbokade just denna dagen... och faktiskt så lyckades jag hålla mig i skinnet under alla utom det sista... föreningsrådsmötet fick ta mitt lilla utbrott... och det var inga problem med det... de log lite överseende åt min situation.

Och hela denna dagen har varit snudd på overklig... och jag är helt slut nu... att få nya tänder tar på krafterna... det är mycket som känns nytt... som att kunna bita mig i läppen... woow... vilken känsla.
Att äta var ett äventyr... mitt bordskick har kanske inte varit det bästa innan men nu blev det inte bättre direkt... jag har inte vågat mig på ett äpple än... lite i taget... det känns så jävla nytt att ha framtänder.

Och jag har tittat mig i speglar... att jag inte körde av vägen på hemfärden var nog att betrakta som ett mindre mirakel... satt ju och kollade gaddarna i backspegeln mer eller mindre hela färden... livsfarligt.

Ja det kommer att gå över... om några dagar så har jag vant mig... då kommer det inte att kännas som om jag har något jättestort och jätteklumpigt i munnen längre... då kommer jag att ha lärt mig att äta med dessa gaddarna... ja då kommer det att kännas helt jävla vanligt igen... för så är det ju med förändringar... det dröjer inte så länge innan de är en del av vardagen... och jag har helt glömt bort mitt liv utan...


... dessa tänder.

Och den dagen då denna förändringen har blivit till min vardag... då väntar resten av mitt liv... mitt liv som påminner om den absoluta sanningen... för precis som den absoluta sanningen är mitt liv i ständig förändring... hela tiden... med eller utan tänder...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Kommer du ihåg vad jag sa om det där med att läspa.........Kram på dig.

skriven
#2: Anonym

ugly betty....as usual

skriven
#3: peter

bara en enkel vanepryl... ge mig tre dagar...



(((kram)))

peter

skriven
#4: >|O|<

Fick rekommendationen att högläsa framför spegeln när jag fick mina nya...



/Jakkko

skriven
#5: Eva T

Hej min Vän !

Tre dagar, hi hi vill du slå vad ?

Eller ska jag igen.................vad var det jag sa ? ! ? !

skriven
#6: peter

Ja så är det... och jag lovar dig Jaakko jag tillbringar mycket tid framför spegeln L...



... jag behöver inte slå vad... men jag tror nog att jag är ganska rätt på det faktiskt... jag är faktiskt himla bra på att acceptera förändringar... det är en talang jag har... och jag har haft skit i munnen förut som du ju vet... L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Eva T

Ok då min Vän !

Då hoppas vi på det............

Någon vecka oftast mer är det är erfarenheter jag sett hört och känt. Fast, du är ju rätt så "annorlunda" å du snackar ju lite mer än mig så det gäller ju att "snacka in dom " Kram på dig.........

skriven
#8: peter

Så är det L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :