Pust, stön, stånk...

... låter det.

Jo det är sant... varje gång jag reser mig från soffan eller stiger upp ur sängen... och ta mig fan om det inte låter så när jag ska sätta på mig skorna också *L*... och det är ett resultat... som jag tror hänger ihop med min rökfrihet... eller så är det...  en nära...

 
... dödenupplevelse.

Att jag helt enkelt har blivit jättegammal på väääääldigt kort tid... och att min kropp förbereder sig för att dö... men det tror jag inte riktigt på... jag har ju bestämmt mig för att bli 100 år och då har jag ju bara kommit halvägs... så jag tippar nog fan på rökfriheten... ännu en konsekvens av att jag inte röker så ofta längre (jag har ju fortfarande inte tagit ett bloss detta året... eller petat i mig någon annan form av nikotin)... å jag fattar det inte... alla de där positiva sidovinsterna som det snackades vitt och brett om i de rökfria kretsarna... ni vet de där gängen av gamla rökare som inte röker längre.

Och jag får frågor nu av människor som undrar lite... ni vet sådana där sluta röka frågor... det finns ju några klassiker...

-" Känner du hur mycket mer det luktar nu?"... frågar de.
-" Ja, fy fan"!!... svarar jag.

-" Har du fått bättre kondis nu när du inte röker?"... frågar de.
-" Nää"... svara jag.

Ja jag skulle givetvis kunna göra listan betydligt längre... men sanningen är att jag gillar min rökfrihet... jag har fått oerhört positiva uplevelser p.g.a. min rökfrihet... men det är inte de som det snackades så mycket om... nä mina sidovinster är av ett helt annat slag... lite mer diffust men samtidigt mer kraftfullt... jag har blivit känsligare... mer nära livet... mer levande... ja jag har svårt för att hitta ord för vad det är som hänt... men så mycket kan jag säga att det är betydligt större än jag vågat drömma om...

... frånsett då det där med att jag stönar och stånkar när jag reser på mig... jag tror det beror på att jag blivit tyngre... eller så kanske jag bara blivit lite svagare nu när jag inte tränar mina lungor längre...

Kommentarer :

#1: anette

känner igen d där när jag går ut i skogen blir jag helt slut mycket tröttare än ja varit innan...skumt... o dom där andra "sidovinsterna" dom e lite härliga tycker jag vet inte vad som känns riktigt känner mej nästan kär, du vet o så e d kanske bara röksugen hihi jaja ska inte "tömma ut ämnet" den här gången utan bara "vila i känslan" fniss =o) kramas a

skriven
#2: peter

ja visst är det häftigt att känna mer... både på gott och ont L... mest gott L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: anette

ja en dag ska jag öva mej på hur det känns att gråta lite oxå....för min egen skull kanske inte för någon annans ses på fredag=o) kram igen A

skriven
#4: peter

Jo det är ju viktigt att ha med hela paketet... min sponsor vill att jag ska sörja för att kunna känna riktig lycka...



... slå en pling om vilket tid du kommer så hämtar vi upp dig på stationen... såklart L... å glöm inte badgrejerna L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Anonym

sååå klart har kollat smhi.se så badkläderna e med...<3

skriven
#6: peter

Ja det ser onekligen lovande ut för att du ska tycka att Tylösand är ett helt fantastiskt ställe... det är jag övertygad om L... bara en lunch på punch är ju en klassisk höjdare... om jag nu får skryta lite om halmstad...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :