Semesterkonvent...

... i min hemstad.

Jag ska åka på semesterkonvent imorgon... resan går snabbt för jag ska bara till min hemstad... och visst är det häftigt att kunna sova borta... och ändå vara hemma... jag har hyrt in mig i en stuga och tänker tillbringa hela helgen på plats... förutom en liten resa till glassens förlovade land... som också ligger i Halmstad... vi snackar Rickardo, glassens okrönte konung... jag har ju snackat om denna glassen med en vän och då duger det fan inte med något annat... och visst kan det vara häftigt med en liten utflykt också.

Lite serviceuppdrag har jag tagit på mig detta konvent... dels i infokommitén och så naturligtvis med de nu årligt återkommande yogapassen som vi har tidigt på morgnarna... som ni säkert förstår så är jag ju tvungen att tycka morgonyoga på stranden är det roligaste som finns eftersom det är jag som ska hålla i den... något som jag verkligen får påminna mig om när klockan ringer tidigt som fan... ska jag vara riktigt ärlig så är det inte så himla lätt just då... det krävs massor av sunt förnuft och ett visst mått av klokhet för att jag ska pallra mig ner till stranden på morgonen... och ändå så vet jag att belöningen är oerhörd... bättre start på morgonen finns inte och jag rekomenderar verkligen er som vill (och ni som inte vill) att hänga på... jag kan faktiskt garantera att det är bland oss som startar dagen nere vid havet som ni kommer att hitta de bredaste leendena och det bästa humöret.

Så helgens hetaste tips till er som tänker åka på konventet i Halmstad är...


... morgonyogan.

Annars så är ju detta dag två med tänder för mig och jag hoppas att de här "visauppminanyatänderdagarna" snart är över... det är bara hur jobbigt som helst att visa upp mina tänder tycker jag... det är väl en sak att lägga in lite bilder här på bloggen... men att le obesvärat åt någon som säger åt en att visa tänderna är hur jävla svårt som helst... jag blir bara besvärad och vet inte riktigt hur jag ska tackla det... jag är beredd på att en och annan på konventet vill kolla in mina nya gaddar... undrar hur jag kommer att fixa det?

Rent praktiskt så tror jag att det kanske dröjer två tre dagar till innan jag vant mig... käkade revbenspjäll till lunch idag och det var nästan en overklig känsla att tugga med framtänderna... känns skitskumt tycker jag... men det är bara en tidsfråga innan jag glömt bort hur det var att käka utan...
 

...dessa tänder.

Det ska i vilket fall som helst bli sååååå jävla skönt med lite semester... idag så har jag varit så himla trött att det knappt finns... tror nog att hela den här jävla tandgrejen har tagit fett mycket på mina krafter... nu behöver jag vara bland människor där jag kan få vara mig själv och ta del av våran fina gemenskap för att bryta mig ur denna självcentrering som tandprylen gett mig... det enda som kan störa mig en liten liten smula är att jag kommer att missa fotbollen... det är ju landskamp... Sverige - Danmark i fotboll...


... med Zlatan...

... hade det inte varit min sponsor som skulle tala på huvudmötet som infaller samtidigt som matchen så hade jag valt Zlatan... ja faktiskt... att tillfriskna är viktigt... men fan... Sverige - Danmark i en viktig fotbollsmatch... det är ett gränsfall... fattar inte varför det nästan alltid är viktiga fotbollsmatcher när vi har konvent... och hade jag fått bestämma så hade vi gjort som i Sundsvall... där såg vi åttondelsfinalen i VM-fotbollen (Sverige - Tyskland) på en storbildskärm... det var häftigt som fan i några minuter... sen körde Tyskarna över Sverige och det hela utvecklades till ett kollektivt lidande... hu hemska minne... men jag är ändå tacksam för att få lida tillsammans med mina drogfria vänner... det var definitivt rätt ställe för att bearbeta den förlusten... vill minnas att vi gick direkt ut från matchen och dansade till shysst reaggemusik på en gräsmatta... det funkade bra...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

När är det "han" snackar.............. Kram

skriven
#2: peter

På huvudmötet lördag kväll... jag rekomenderar det mötet...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej igen !

Ja å där kommer jag att vara ju !

Bra.........

Kram

skriven
#4: peter

såklart... tar du med fogden?



(((kram)))

peter

skriven
#5: Elvira

Glass glass i stora lass :)



Exakt HUUUR tidigt börjar yogan då..?

Bara lagom tidigt, eller okristligt tidigt..som före 8..?

Tycker vi beställer fint morgonväder,blir lättare att komma upp då, å en svensk vinst, så blir hela helgen toppen..



Har förresten hittat en väska precis lycka

betyder att jag har massa tid på mig imorgon jue..no stress!



Kram kram

skriven
#6: peter

okristligt tidigt... 08.00 på stranden... jag lovar dig att det är värt besväret...



... men visst låter det lagom sinnessjukt L...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Anonym

finns det inte möjlighet att ha en liten tv hörna för de som vill se matchen, eller att man spelar in den, nej det var ingen bra ide, tv hörnan en bättre

skriven
#8: peter

tror inte ens att de har TV6 där... möjligtvis danmark... men å andra sidan så är det ett huvudmöte som jag varmt rekomenderar samtidigt...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :