Sommar...

... och sol.

Det närmar sig nu... ännu ett år där vi flyttar ner hela vår verksamhet på stranden med vårt sommarprojekt...
 

..."VågaVa go beach".

Och idag så var det då sommar på "riktigt" igen i Halmstad... en klarblå himmel och behagligt sommrigt varmt... och jag blir rastlös... lite otålig... vill liksom komma igång... men det är ju inte föränn nästa vecka och fem veckor framåt som vi drar igång årets"VågaVa go beach"... och jag längtar.

Men jag har varit med i några år nu... vet att det är en transportsträcka på några dagar innan jag kommer in i rätt feeling... att det tar ett tag innan det riktiga lugnet infinner sig... och det är nog därför som jag känner mig rastlös redan nu... vill ha den biten avklarad... helst igår... men det finns en fördel med att vänta en vecka till... igår var det 14 grader i vattnet nere på Tylösand... och det är fan kallt... men inget som hindrar oss från att bada... för vi badar alla dagar i...


... alla väder.

Kommentarer :

#1: Anonym

att ni inte skäms att göra något sånt som ni kallar "projekt" av skattebatalanrnas pengar.tänk om alla företag skulle ha projekt typ tylöbastu go österlen för att ligga en månad på stranden, som vore bekostad av stata eller kommun. eller halmstad socialförvaltning go alanya, kommunens eller statnes pengar finansierar.och att ni se e så tanklösa att kalla det projekt, vad ger detta projektet förutom att ni får ligga på plajjan med betalt. och varje år kallar ni det succe, vart i ligger projektet, vad är målet och vad är vinsten. Vad kostar detta VÅGAVA go beach varje år. Skamligt av er och ännu skamligare av kommunen som köper detta som ett frsmgångsrikt projekt. säger mycket om halmstads soc. framgångar. Patetiks från badbyxan till den som beslutar att bevilja medel till semester.Halmstad go till förhandlingbordet

skriven
#2: peter

Ja tänk om...



... suck...



Helt seriöst så är vinsten en drogfrihet värd namnet när man tränat sig på att vara lite social på en badstrand... det är ett sååååå himla enkelt och fungerande projekt som betalar sig både ekonomisk och mänskligt... och just i år är det i princip gratis eftersom vi har tagit stålarna och satsat dem på våran egen utbildning... något som jag tror och misstänker att du säkert har en och annan synpunkt om L... eller gör du vågen...



... fan häng med till stranden istället för att låta din bitterhet ta över ditt liv... det verkar som om du behöver lite glädje och kärlek i ditt liv... det har vi i överflöd på Tylösand... och vi delar mer än gärna med oss av det till dig...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Anonym

ja, den kärlek du kallar kärlek antar jag bygger på NA s anda, visst kärlek, fina ord och kramar. Med vad sägs utanför möten, vad tror du jag får allt skitsnack om dina missförhållanden med pengar i föreningen med, att vågava är Peter och inget annat.jo från dina kära vänner som säger så fins ord på möten, alltså jag är på många möten ooch umgår med våra vänner.om du bara visst lille vem hur fint snacket är om dig och ditt kärago VVGObeach från en hel del, men nNAs kärlek är i viss mån så, visst det finns absolut äkta och fina vänner och kärlek,men, men vad lite du vet om det som sker bakom din rygg

skriven
#4: peter

Jag bryr mig inte så mycket om vad som händer bakom min rygg... det är faktiskt helt ointressant och inget som stör mig eftersom det ju är bakom min rygg L... skitsnack är en i allra högsta grad mänsklig deffekt som jag själv tyvärr också lider av mellan varven...



... och det är ju inget som tillför mitt liv någonting... det gör däremot många av mina fina vänner...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :