Vill inte...

... vill inte... måste.

Jo så känns det... skulle jag följa känslan så skriker den efter flykt... vad som helst bara jag slipper...


... städa.

Och jag kan bara inte dra på det längre... jag har fan inte råd med det, priset är för högt... alldeles för högt... det börjar närma sig en nivå där jag tycker att det hade varit jobbigt med besök... och det tar för mycket på krafterna att blunda inför faktum... blir ju hur stressad som helst av att... inte städa.

När jag tänker på att jag måste (hemska ord) städa så finns det någonting inne i mig som skriker... NEJ!!!

Och vid närmare eftertanke så tror jag inte att det är förståndet som vrålar så högt... nä förståndet fattar ju att jag blir lugn och slipper känna stress om jag städar... att alla TV:program blir bättre (även om inte alla blir så himla viktiga att se som när jag skiter i städningen *L*)... att det blir roligt att laga mat... att jag får hur mycket energi som helst av att ha städat runt omkring mig... och med denna insikt så är det med tacksamma ögon jag nu ser på min...


... disk...

... denna vardagliga källa till välbehag och sinnesro... hurra hurra hurra att jag har ett helt stökigt hus att städa... suck...

Kommentarer :

#1: anette

raring gör du inget annat än slåss med din städning?? du behöver helt klart en date.... kram på dej hela dan hehe=L=

skriven
#2: peter

Varför tror du jag städar L... hur ska jag kunna ha en date här när det ser ut som det gör?



Nä allvarligt talat så funkar det rätt bra att skriva här om min städning... det är ett sätt att ge mig själv en spark därbak L... nä nu hinner jag inte skriva mer... nu ska jag diska L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :