Lycka är också...

... att kunna känna tacksamhet...

... för så är det kanske... att lycka är något som kommer inifrån... som vi själva skapar med våra tankar... för jag har märkt ett samband mellan mina lyckliga stunder och mina tankar... tacksamma tankar är väldigt effektiva... och det häftigaste med mina tacksamma tankar är att de sätter fokus på vad jag har... och inte på vad jag vill ha... tänk om...

... det är likadant med lyckan... att den har vi i vårt hjärta... alltid...

... som kärlek... för om du tänker efter... det är när du älskar som du känner kärlek... inte tvärtom... ändå jagar vi kärleken utanför oss själva och vill bli älskade... ibland innan vi lärt oss ta emot den kärleken eftersom vi inte fattat att vi är värda att älskas...

... kärlek är att ge... lycka är att känna det...

Kommentarer :

#1: Marie

Lycka är att kunna gilla läget - och sig själv!!

Men det är inte alltid så lätt, jag tror att avundsjuka förstör och viljan att uppnå något annat..



Mvh Marie

skriven
#2: Synne

Tänk så rätt du har.Jag känner mig lycklig när jag ser vad jag har att vara tacksamför.Kram Synne

skriven
#3: Kicki

Visst e det så Peter!!!...jagar man lyckan å kärleken så kommer man aldrig att bli lycklig...den finns och man kan inte framtvinga den...och lycka är för mig att just kunna känna lycka i de små tingen, att solen skiner, fåglarna börjar vakna till liv, någon ler mot mig som jag möter...ja de små sakerna i vardan förgyller mitt liv...inte pengar eller prylar...det är bara saker som inte kan få MIG att må bättre inombords...det är kärlek å omtanke från andra som lyfter mig...kramiz

skriven
#4: peter

Ja jag håller med... lyckan finns närmare än man tror L... och ofta i förmågan att se det stora i de små sakerna som vi ofta tar för givet...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej Min Vän !

Satt med mina kloka ord och ordspråkslappar här innan idag. Läste den här då : Människor försummar den lilla lyckan i jakten på den stora.

Kram

skriven
#6: peter

Jo så kan det nog vara...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :