Melodifestival...

... har jag till min egen stora förvåning då sett ännu en gång.

... å vet ni vad... jag röstade ta mig fan på en låt... kanske för att jag blev berörd av att få höra någonting som jag inte trodde fanns i denna tävling... ja jag blev fan så berörd att jag röstade på henne...

... å kanske är det lite för att jag gillar Olle Ljungström (han kommer visst med en ny skiva i dagarna)... vad det nu har med saken att göra... men det har det nog fan någonstans... tror jag... jaja... här har ni vad jag röstade på...


... å visst fan sjunger hon med en känsla som berör...

Kommentarer :

#1: Eva T

Hej min Vän !

Javisst är hon bra, det är så konstigt att hon med så mycket engagemang och sitt enorma musikkunnande på alla plan inte omnämns oftare. Fast det är lilla Sverige i ett nötskal. Vi har så många talanger och artister inom alla område konst, litt mm som inte tar plats eller platsar. Däremot en massa ja just det sk....! Jag har gillat hennes röst i många år, däremot har jag haft lite svårt för hennes "o putsade" sätt å kroppsspråk. Känt mig lite pinsam å hennes vägnar, det beror väl på att jag i mångt och mycket känner igen mig i henne. Rebellen som är svår tämjd som gått sin egen väg. Den lilla spontana trotsiga flickan som kommer fram i henne. Lite att inte "passa" in trots att hon är så rätt, så hon. Lite jag gör som jag vill, klär mig som jag vill oavsett plats, normer å "etikett" dessutom såååå jävla intelligent och begåvad gör henne till en höjdare inom musikvärlden men det har nog inte folket i sofforna fattat förrän kanske NU. Länge leve Caroline af Ugglas......

skriven
#2: Eva T

Hej igen !

Å du kan tro att jag ska köpa plattan.

skriven
#3: Elvira

..å vet du, lite kuriosa så...hon kommer bli väldigt rik åxå, för hon fick en strålande programide´, som visade sig vara succe..gissa vilken? ler

Just det- Körslaget! Caroline af Ugglas bebis..



Förstår vad du fastnade för, hon är bra, låten känns:)

Kraaam

skriven
#4: Sniglon

Har en lite speciell relation till Frk Ugglas;) Min dotter köpte en skiva av henne då hon var 12 år. Egoistic heter låten som var bakgrunden till köpet;)Behöver jag säga att skivan är i min ego sedan många år;)



Me Love Carolina, vem kan inte älska henne föresten;))



kram från Sniglon

skriven
#5: Sniglon

HON ÄR!



Hela tiden;)



Vore jag "homo" skulle jag nog bli kär i henne;))

skriven
#6: Sniglon

Bloggat den låten nu till Er ALLA;)



kärlek

skriven
#7: Eva T

hej min Vän ! Igen......

Kan inte låta bli att skriva ang Elviras inlägg om att bli "rik" Det är nog det minsta som intresserar C af U då hon ju är född med silversked och delvis tagit avstånd från den "klassen". Men lite mera erkännande av kleti o pleti hade hon nog kanske uppskattat. Fast de som kan å förstå sig påare å sådana som vi "fattar och ser" hennes storhet. Hon är ju lite "rätt så mycket" som oss. Kram till alla så här på söndagsmiddagen.

skriven
#8: Kicki

Hon äger den tjejen...hennes musik ÄR känslor å hon gör det så jäkla bra...sjunger menar jag!!L

skriven
#9: peter

Vad häftigt att se att det finns fler än jag som gillar henne... å rackarns L... jaså... körslaget... pluspoäng hos mig L...



... häftigt med människor som vågar vara... människor...



(((kram)))

peter

skriven
#10: Annelie

Åååå.. va gött att höra att det är fler än jag och en vän till oss som gillade den låten.Jag röstade oxå på den, tycker den är klockren..



Ha en kanonbra fortsättning på dagen.. // Annelie



PS. Hittade hit genom Synnevö´s blogg.. DS.

skriven
#11: peter

Det ska jag ha... efter bästa förmåga... en bra fortsättning på denna dagen L... detsamma till dig... å välkommen hit...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :