Peppar, peppar...

... men om en timme är det meningen att jag ska få tillbaks min bil.

Snackade precis med bildoktorn och han skulle köra upp den till besiktningen strax... jag håller tummarna.
Två gånger den senaste veckan har min bil varit färdig... ena gången hann han sätta ihop motorn innan den gick sönder igen (nån bricka eller nåt)... å nästa gång så hann han inte ens sätta ihop den innan han hittade ett fel till (samma bricka nån annanstans)...

... en kompis frågade mig om jag fortfarande hade tillit till min bildoktor... å jag bara stirrade på honom... har inte ens tänkt tanken på att inte ha full tillit till min bildoktor *L*...

... å jag tänker ta mig fan ha samma tillit till tandläkaren jag ska till om några veckor...

... annars så är det just doktorer som jag ska akta mig för... de flesta har faktiskt inte en aning om hur min sjukdom funkar... att de kan skriva ut piller som gör att jag börjar använda droger igen... så visst är det skönt att kunna känna tillit till ditten och datten... men för den sakens skull så ska jag ändå vara försiktig och inte ta saker för givet... saker som att alla doktorer förstår sig på beroendesjukdomen... för ska jag vara riktigt ärlig så verkar den utvecklingen gå åt motsatt håll... att man gärna vill "laga" en drogberoende med en annan drog... och den "lösningen" vill inte jag ta del av...

Kommentera inlägget här :