Stockholm...

... besöker jag imorgon.

Ett snabbt besök i huvudstan för att föreläsa står på agendan imorgon... jag stannar i drygt fem timmar innan jag sitter på...


... planet hem till Halmstad igen.

Det är snabba ryck... och även lite tid över till mina studier... har ju några böcker som jag ska redovisa nästa gång vi sitter på skolbänken och bättre studiemiljö än på planet är svårt att hitta... även om väntrummet till tandläkaren idag också var en höjdare... just nu är det AA:s stora bok som gäller... och det är med glädje jag läser den...

... konstigt nog för första gången.

Jag har två böcker till som jag ska hinna med innan vi åker till Kramfors... inga problem...skulle det knipa så får jag väl ta bussen till jobbet nån dag *L*... för jag kan inte tänka mig en bättre miljö att plugga in en bok på... det är lagom med "brus" omkring mig för att jag ska kunna "stänga in" mig i boken... är det för tyst så har jag svårt att koncentrera mig hu konstigt det än kan låta.

Jag hinner inte mer än komma hem från Stockholm innan jag åker iväg igen... denna gången blir det att ta bilen upp till Göteborg för en föreläsning... och då tar jag nog också tillfället i akt och passar på att gå på ett möte i den stan... skulle bli mycket förvånad om jag inte träffar några bekanta som kanske har lust att ta en fika med mig... och nu när jag tänker på det så har jag en gammal vän däruppe som jag kanske kan lura med till vårt speciella kina-hak...

... det finns en historia bakom min nr 9 beställning på mitt kinaställe i Halmstad... och den har sitt ursprung i Göteborg... på Lai Wa... kina-hakens kina-hak om ni frågar mig... biff i tomat... det vattnas i munnen på mig av bara tanken.

Jaja... nu går jag händelserna i förväg... först så tar vi Stockholm... sen så tar vi... ja säg det... man kan ju aldrig vara säker... livet på livets villkor är en resa fylld av överraskningar...

Kommentera inlägget här :