4017...

... dagar.

Så många dagar har gått sedan jag blev drogfri... och idag för exakt 11 år sedan "festade" jag till det senast... och jag hoppas verkligen att det var sista gången... det är inget som jag längtar tillbaka till.
Ja herregud... jag minns den dagen... ja inte hela eftersom jag just den gången drack sprit... naturligtvis blev skitfull och det innebar ju alltid en och annan minneslucka för mig... och denna dagen var inget undantag.

Skulle bara dricka några folköl med polarna... det slutade med att jag låg upp och ner med min bil i ett dike utanför byn där jag bor... då hade jag hunnit med att kladda på några brudar, hamnat i slagsmål och flippat över på alla möjliga sätt innan... det var med andra ord precis som vanligt när jag blev full... det hände sällan några sensationer när jag drack... det såg liksom alltid likadant ut...


... när jag drack sprit...

...det låg kanske någon form av trygghet i det... undermedvetet medvetslöst?

I morgon ska jag åka till stan och gå på ett möte... och om jag inte tar någon drog idag så kommer jag att ha varit drogfri i 11 år... inte för att jag är tvungen utan enbart för att jag vill det... och när jag tänker tillbaka på hur det var för precis 11 år sedan idag så slår det mig att jag inte hade någon som helst tanke på att krocka, kladda på brudarna eller hamna i slagsmål... för det var inget jag ville... nä och jag är fortfarande samma snubbe... skillnaden är att jag slipper göra bort mig och har friheten att välja själv hur jag vill vara... idag gör jag vad jag vill... när jag vill...

Kommentarer :

#1: Elvira

Vet du...precis det här funderade jag över i natt, om det va idag eller imorgon man säger GRATTIS, å SATANS BRA JOBBAT!!!!



Men det betyder nog att det är i morgon..visst..?



Eller förresten..säger det nu med..

GRRRRATTIIIIS!!!

<3<3<3



Kram kram

skriven
#2: Anonym

Grattis från oss också!

skriven
#3: Alf-Enar Weije

Fantastiskt flaggan i topp och ett STORT GRATTIS,strongt gjort. Som missbrukare själv vet jag hur svårt det är, var själv helt drogfri i 10½ år när jag tog mig ett återfall dock bara för en dag för när jag vaknade på morgonen var jag tillbaka på ruta ett då fick det va nog och det har gått 7 år sedan dess så man önskar ju att det inte skall hända igen. En dag i taget som man säger. Hoppas vi ses i Örebro nu till veckan. Hatten av och än en gång GRATTIS. Kramelikram

skriven
#4: peter

Nja nu är det ju några timmar kvar innan jag har fixat 11 år... visst har jag rätt stora förhoppningar om att klara det... men jag tar inte ut någonting i förskott... L... för jag har ju lyssnat på er som gått ut och tagit ett återfall efter låååång tid... och det är fan inte många som pallar att komma tillbaka... jag vågar inte chansa...



... men tack ska ni ha för att ni grattar mig ändå... L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Eva T

Hej min Vän !

Vilken tur att jag läser här nu, annars hade jag skickat ett sms först på måndag den 11:e.

Jag har skrivit att du tar tid då men det är ju 11 år den 10 nde så knäppt det blev, då.......

Men ja ja jag hörs väl av i luren imorgon, eller om några timmar.

Kram

skriven
#6: peter

Ja jävlar Eva... jag fixade det L... nu är jag en dubbel 1:a... hehe... jag ska fira på söder kl. 18.00...



(((kram)))

peter

skriven
#7: Elvira

..än en gång då, ett största GRATTIS, å snälla.. -håll i, fortsätt..





Kramar, å ännu fler kramar

skriven
#8: peter

Tack tack min fina vän... det är fortfarande en dag i tagt som gäller för mig...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :