Anfall...

... är bästa försvar.

Jag kan inte sitta här i min trädgård denna ljuvliga dag och bara njuta av det fina vädret om jag inte först fixar en sak... nu kan jag bara inte vänta längre... för nu är det lååååångt...


... gräset.

Det blir att åka in till byn och fylla på med lite bensin i en dunk... och som vanligt så kommer jag inte ihåg om det var "vanlig" 95 oktan som jag hade i gräsklipparen och oljeblandad moppebensin i motorsågen... det är som att jag har ett "ticks" i huvudet när det gäller denna fråga... precis som vänster och höger som jag också behöver tänka till för att komma ihåg (det var någon som sa att det var en lättare form av dysleksi)... när det gäller vänster och höger har jag ett trix... jag har en korsning i Falkenberg där jag bodde som liten till hjälp när jag ska komma på vilket som är vilket... när det gäller gräsklipparen så har jag inget sånt trix... så jag använder en livlina där... ring en vän... som vanligt ringer jag till leffe när det gäller denna frågan... han är snäll... svarar bara utan att berätta för mig hur många gånger jag frågat redan *L*.

Nu var det ingen som svarade... men det finns fortfarande lite bensin kvar i tanken... så va fan... det är bara att dra igång...


... gräsklipparen.

Ska bara...
... fixa lite...
... först...
... men sen...
... om en stund...
... ska jag klippa gräset...
... och när jag gjort det ska jag bara sätta mig ner med en bok och njuta av det fina vädret... känna doften av nyklippt gräs i min...


... fina trädgård.

Kommentarer :

#1: Pian

Hehe, den där med vilken soppa vilken maskin ska ha känner jag igen. Frågar pappa. Sist frågade han mig var oljestickan fanns och så letade jag reda på den. Och ja, finns det en oljesticka så bör ju oljan blanda sig själv... Det funkade iaf. :)Hoppas jag kommer ihåg det nästa vår.

skriven
#2: peter

Jag fick tag på leffe till slut så det ordnade sig... gräsklipparen är nu fulltankad både med bensin och olja L... och jag har mer i reserv L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :