Lycka...

... och livsglädje.

Det känner jag ofta... å vet ni vad?
Jag tror att det är för att jag väljer att göra det... ja jag tror på fullt allvar att man kan välja glädje.

Visst livet suger kraftigt mellan varven... katastrofer händer, livet är jävligt tufft ibland.
Och det är viktigt att inte fly från de "jobbiga" känslorna... att jag har ett val att känna lycka innebär inte att all skit försvinner... nä tvärtom... lycka kan även vara att överleva ännu en katastrof.

Helt klart är att jag har ett val varje dag... jag kan välja att se på livet genom positiva linserna.
Se med glädje på att jag vågar vara riktigt ledsen.
Vara lycklig över att jag har förmågan att känna ALLA känslor...

... eller så kan jag välja att... ta på mig de negativa linserna.
Tycka att det är för jävla orättvist att just JAG är ledsen.
Eller flippa över på ALLA dessa jävla känslor och känna mig som...


...ett offer.

Så visst har jag ett val... eller vid närmare eftertanke hur många val som helst... varje dag.
Idag ska jag välja att ta på mig de positiva linserna... ta med mig dem och välja att se på min omgivning med nyfikenhet och kärlek... lyckas jag med det... ja då kommer jag att känna lycka...


... och att känna lycka... ja det kan jag leva med...

Kommentera inlägget här :