Miljonärer...

... pratas det om.

Jag fattade inte riktigt vad det snackades om på mötet igår... torget och en massa folk... och mötet hann börja så det blev inte av att jag frågade heller... nu har jag fått svaret... det delades ut en massa stålar på torget i Halmstad igår... postkodsmiljonären hade kommit till stan... eller de siffrorna som vunnit fanns här...

... och pengar har en konstig effekt på oss människor... det är mycket snack om vem som vann å sånt... och hur nära det var för någon annan... och om vad man skulle göra om man vann... ja ni har säkert hört det förut... bla bla bla bla bla... om jag hade så och så mycket pengar så skulle jag... bla bla bla bla...

... helt ärligt jag vet inte om jag skulle vilja vinna en massa pengar... jo visst hade det varit skitskoj att vara rik ett tag... men i förlängningen... när jag märker att pengar inte gör mig lycklig... jag har sett detta hända... och jag vet inte om jag hade klarat av det... risken att jag hade börjat knarka eller supa på vinsten är stor... ja konstigt nog så kan priset för att vinna en massa pengar paradoxalt nog bli alltför dyrt... för jag hade helt klart fått stora svårigheter med att förstå skillnaden på rikedom och rikedom... jag tror nog att jag hade kunnat fastna i illusionen om att pengarna skulle göra mig rik... att jag skulle vara annorlunda och fixa det där med att köpa mig lyckan... men det är ju fan båg... pengar gör ingen människa rik...

 
...för sann rikedom har ju inte ett skit med pengar att göra.

Kommentarer :

#1: Anna

Du kanske har rätt i det, men jag måste säga att livet ändå vore enklare om pengar inte vore ett ständigt orosmoment. Jag skulle köpa mig ett hus, en häst o en bil, o jag hade njutit varje sekund på hästryggen, eller städandes mitt hus, eller med Wilmer X på stereon i bilen :).

skriven
#2: peter

Ja pengar är hur bra som helst att ha... man kan ju köpa det mesta L... ett hus, en häst och en ny bil t.ex...



... pengar är ett problem för mig när jag inga pengar har eller när jag har för mycket pengar... lagom verkar funka bäst för mig L... min dröm är att ha betalt mina alla mina räkningar och ändå ha en femhundring på fickan... det är lagom...



... jag har definitivt inget emot pengar i sig men kan ibland reagera på att det är rätt många som tror att pengar gör människan lycklig... och det tror jag inte en sekund på...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Så rätt så rätt, men just NU hade det underlättat.

Kram

skriven
#4: peter

Jag kan bara hålla med L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :