Rikedom är att...

... vara drogfri.

Ja ta mig fan... det är en helt otrolig gåva att få uppleva livet på livets villkor... på riktigt... drogfri.

Åkte iväg på ett möte tidigare ikväll... och visst är det häftigt att det är här i stockholm jag stöter på en människa som fortfarande kallar mig för skåning... hallå det är ju liksom snart 30 år sedan... ja iallafall 28... okej det finns väl någon kvar i göteborg som fortfarande använder sig av det gamla smeknamnet/öknamnet (stryk det som önskas)... det är inte så många av mina nuvarande vänner som känner till det namnet... nuförtiden så heter jag ju peter.

I går så ringde en gammal vän till mig... och ville bli rik... genom att bli drogfri.
Kanske tar det ett tag innan man ser vilken otrolig rikedom det är... eller så trillar den poletten ner omedelbart... det spelar ingen roll... det enda som betyder något är att det är sant... att slippa vara slav och att kunna känna friheten i att allt är möjligt... precis vad som helst... det är fan riktig rikedom.


Ja idag är jag riktigt rik...

Kommentarer :

#1: Alf-Enar Weije

Håller helt med dig det är en gåva att få vara nykter men man har fått kämpa för den och nu när man ser resultatet är det en stor bonus inte så tung att bära. Så det är bara positivt för det mesta och att få hjälpa andra om de lyckas blir det dubbel glädje.

skriven
#2: peter

Det är värt att kämpa för drogfriheten... eller som jag såg på en text på en töja för några år sedan... jag gillar det sättet att se på saken...



... "Vi slutade inte att kämpa, vi gav upp".



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :