Talang...

... eller galenskap.

Ja herregud... jag har ett minne kvar här hemma från tiden då jag var aktiv missbrukare och knarkade som mest...
Det är en trädgubbe som jag sågat till med en motorsåg... och jag kommer ihåg när jag kom in med den i huset... stolt som en tupp... min tjej som jag var ihop med då stirrade på trädgubben och undrade vad som hade hänt de senaste timmarna... jag hade ju gått ut för rätt många timmar sedan... ut för att såga ved.

Och hon undrade lite var veden tog vägen... visst hade hon i många timmar hört hur flitig jag var... motorsågens brummande hade nu tystnat efter ett väldigt intensivt och långvarit brummande... hon var faktiskt övertygad om att vi nu hade gott om ved att elda med... men nä... visserligen så hade min avsikt varit att fixa ved när jag gick ut... men jag var så jävla snurrig av allt knarkande att jag fastnade på att försöka såga ut en skulptur med min motorsåg... och säga vad man vill om amfetamin... men tålamod fick jag... många timmar efter jag gått ut ur dörren kom jag tillbaka... utan ved men med en skulptur...


... min trädgubbe.

Det har jag faktiskt sparat... inte så mycket för att den visar vilken talang jag är med motorsågen... nä mest för att visa mig hur galen jag blir av knarket... jag blev varm av allt sågande... men min familj fick frysa eftersom vi inte hade någon ved att elda med... vilket vansinne...

Kommentera inlägget här :