Vill inte, vill inte...

... måste.

Eller ska jag säga borde?
Fan vet... jag behöver verkligen slänga mig på...


... dammsugaren...

... och köra över hela huset... för det är fan dammigt här hemma nu... och det spelar ju fan ingen roll att jag inte har varit hemma på flera veckor... damm verkar ju leva ett helt eget liv... damm och spindelväv.
Visst är det lite småstökigt lite här och där hemma hos mig... men det är inte så farligt och jag skulle inte bryta ihop om någon kom och hälsade på (och då är det väl rätt städat?)... det är bara det här förbannade dammet...

... jaja som vanligt är det handligt som gäller... och när jag skriver om det här så har jag lite svårare att smita från dammsugningen... så jag har bestämmt mig... det ska dammsugas och torkas golv här hemma idag.

Kändes så himla bra att skriva det... nu får jag akta mig så att jag inte får hybris...


... gräsmattan behöver ju också klippas...

... men nä... är det någonting jag har lärt mig om mig själv sedan jag blev drogfri så är det faktiskt en ganska förvånande insikt... det är med en liten kluven känsla jag har konstaterat... att ju mindre jag gör desto mer får jag gjort... det låter säkert helt vansinnigt... men det är likförbannat sant... så nu ska jag skita i att klippa gräset och kasta mig på dammsugaren... omedelbums... för rösten i mig skriker... vill inte, vill inte... måste...

Kommentarer :

#1: Elvira

Hejja Hejja duktiga dig!!!



Tänkte egentligen skriva en rad på ditt konventinlägg under, hur spännande det ska bli..och skoj! Och hur coolt det är med den här gemenskapen..

Ja du vet, all andlighet o kärlek..å så klickar jag mig hit..å ser en DAMMSUGARE??!

ler



Ja du har alldeles rätt i att det ganska städat, om man kan tänka sig att få oväntat besök utan att panika..huhh..jobbiga tanke, för hemma hos mig ser det ut som ..ja, ganska illa helt enkelt..men disken är borta =)Alltid nåt..

Lycka till med skureriet!

Kramis



skriven
#2: peter

Nja nu blev det inte så mycket skurat... men dammsugat har jag L... jaja alla resor börjar med ett steg L...



... och konventgrejset är bara hur häftigt som helst... vilket gäng vi är L... och då har det inte ens börjat L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :