Att skratta...

... är enligt mig väldigt allvarligt.

Helt seriöst... skratt är förbannat allvarligt... inte bara för att det får oss att må bättre... leva längre... och läka snabbare efter en skada... nä jag tycker att skratt är så mycket mer... det är skrattet som oftast ger mig den nödvändiga distansen till mig själv när jag blir alltför självcentrerad...

... och då vet ju ni som känner mig att självcentrering är själva kärnan i min sjukdom... mitt beroende... och att det kan vara livsfarligt för mig att sluta skratta... för då tappar jag distansen till mig själv... isolerar mig... tycker att livet suger... att alla är idioter... och till slut plockar jag upp drogen... och när jag väl gjort det... ja då går det käpptakt åt helvete... och jag kan lova er att då har jag verkligen inte...

... svårt att hålla mig för skratt...


... nä livet är alldeles för allvarligt för att tas på allvar...

Kommentera inlägget här :