Därför...

... att jag skulle förstå.

Mammas pojkar är vi allihop... och direkt efter ett program som handlar om att rösta ut en massa tjejer från ett program där de ska försöka visa både pojkarna och mammorna att de ska få stanna kvar... samtidigt som de ska tävla mot sina systrar... herregud... är det verkligen viktigt information... vad är budskapet?

Eller är det så finurligt arrangerat så att TV 4 valt att lägga "Inlåst" direkt efter "Mammas pojkar" av en anledning... för att få mig att förstå vad som egentligen är viktigt här i livet... att de "mammas pojkar" som fick sitta inlåsta tillsammans med de lite äldre killarna som givetvis också är "mammas pojkar" (killar som för övrigt haft helt andra intresse än att blåsa håret och låta ett gäng bimbos tävla om deras gunst)... var de som hade ett budskap till mig... ett fett budskap...

... för de fick mig att förstå att jag kan göra skillnad... att vi alla kan göra skillnad... om vi bara pallar att bry oss... och våga se att vi alla är "mammas pojkar"... och att vi alla behöver se att vi är värdefulla... jag kan inte låta bli att undra vad som händer med de som är med i "mammas pojkar" efter att de har röstas bort...

... vem tar hand om tjejerna som inte får vara med i programmet längre?
... vem finns där för dem efter att TV-kameran slutat filma?
... vem bryr sig?

Jag fattade inte hur skevt och cyniskt dessa tjejer blev utnyttjade när jag skrev mitt förra inlägg... och undrade varför... det förstod jag när jag såg hur killarna i "Inlåst" fortsatte med sitt program efter sändningstid... vilka hjältar... de fick lära sig att de betydde något... att de var värdefulla... och bäst av allt... de fattade det också...


... de här unga killarna ger inte bara sina mammor det de vill ha... sina pojkar tillbaka...  

... nä de ger även hopp till många andra människor... unga som gamla... när de visar att det finns inga hopplösa fall... när ett program visar att det går att göra skillnad på riktigt om vi bara vågar se det mänskliga och inte är så jävla rädda för att inte få vara med...

... det finns inga hopplösa fall... och det finns någon för alla...

... och ingen jag menar verkligen... att ingen... behöver röstas bort... någonsin...

Kommentarer :

#1: Monika Strömblad Hallqvist

Jag kan bara hålla med dig...

Kram <3

skriven
#2: peter

Jag kan inte låta bli och tycka att det var himla massa synd att jag inte fick träffa dig idag och visa dig VågaVa...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Bekele

Du verkar sitta tungt i dokusåpa-träsket... härligt.

skriven
#4: peter

Ja du fattar... jag borde verkligen skaffa mig ett liv istället L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: cecilia

ett liv L jaa de är nog flera av oss som borde skaffa sej.. själv har jag pratat med en tjej på 17 år idag om mina konsekvenser.. kan ju bara hoppas på att något går in.. hade varit tacksam om någon hade försökt det på mej i den unga åldern.. (((kram))) Cecilia..

skriven
#6: peter

Det är häftigt att plantera frö... vissa växer upp och blir jättevackra blommor...



... fortsätt att vara trädgårdsmästare och slösa med dina frön...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :