Drömmar...

... krossas.

Ännu en gång så krossades drömmen... men helt ärligt så var det inte lika hemskt som Danmarksmatchen... kanske för att detta var den sista matchen... VM-kvalet var ju bara början på ett Afrikaäventyr...


... och det kändes bottenlöst att inte få se Zlatan glänsa i landslaget i sommarens VM...

... eller känslan av att hela vårat land står still och förenar sig när det är match... jag kommer ihåg när det badades i fontäner i lilla Halmstad... det är mer än forboll... det är drömmar som går i uppfyllelse... drömmar om tillhörighet och gemenskap...

... den digniteten var det inte på dagens drabbning... men visst känner jag en tomhet... som väl alltid infinner sig när min förväntningsbubbla spricker... sorg... saknad... men inte så farligt... det var ju faktiskt en spännande och bra match... trots att "fel lag" vann...

... jaja jag har upplevt värre besvikelser i mina dar än att "fel lag" vinner... av någon underlig anledning så kom jag att tänka på de där gångerna...


... jag kunde vakna upp i "fel säng"... ingen höjdare alls... hellre "fel lag" faktiskt...

... tack och lov så händer sånt aldrig när jag är drogfri... skulle jag vakna i någon annan säng än min så vet jag att jag ville lägga mig där... och jag går inte och lägger mig med någon jag inte skulle vilja vakna med morgonen efter längre... något som jag inte hade någon som helst koll på när jag var full eller påtänd...

Kommentarer :

#1: Bekele

Missa inte onsdagens tunga Barca match...borta mot Kazaan.

skriven
#2: peter

Inte en chans...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :