Huslig...

... vet jag inte om jag vill kalla mig för.

Men potatisen står och kokar på spisen... och snart så ska jag servera mig och min dotter potatismos och falukorv... och jag kan lova er att jag är en riktig snittsare på att göra potatismos... och det skriver jag utan att blinka... en enda sekund.

Hur jag har det med mina tvättkunskaper vet jag inte riktigt... jag hade länge inställningen att tvätta ALLT i 60 grader kulörtvätt... blandat... de kläderna som inte var gjorda för att tvättas på det sättet var inget att ha enligt mig... så de slängde jag... enkelt... men det var lite tråkigt med färgsättningen på mina kläder... rosa och en slags gråblå nyans på typ... alla mina kläder.

Nu har jag lärt mig lite mer... jag tvättar fortfarande enbart på samma program (kulörtvätt)... men har sänkt temperaturen till 40 grader... och delar upp min tvätt lite efter vilken färg det är på tvätten... svart och olika färger var för sig... resultatet är fantastiskt... visserligen så har jag gjort en del missar... allra helst efter min Indienresa... de kläderna jag köpte där färgar fortfarande av sig... det spelar ingen roll hur många gånger jag tvättar dem... idag så har jag en riktigt utmaning att sätta tänderna i... men jag fick lite tips här på min blogg så det är bara att köra...


... min oljefläckade jacka ska in i maskinen... efter att ha förbehandlats med Yes...

... jag följer med spänning utvecklingen... 40 grader kulör... jag har tryckt på start... och håller tummarna...

Kommentarer :

#1: cecilia

hm den där jackan skulle jag ju slängt.. lite för svår utmaning för min smak..L inte tror jag att den blir ren såå att säga.. jag skulle bara bli iriterad antar jag.. hm.. men lycka till.. jag vill gärna se resultatet.. ((( kram))) Cecilia

skriven
#2: peter

Kolla nästa inlägg L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :