Jag är imponerad...

... av livet.

Ja, jag är imponerad över vilka fantastiska människor jag får träffa i mitt arbete och på min fritid... och jag är ta mig fan imponerad över mig själv... att jag idag har förmågan att ta del av detta fantastiska liv... och dessa underbara människor som berikar min dag...

... och får mig att inse hur rikt livet är... ja det är verkligen imponerande... och att det liksom kan bli ännu bättre... om jag nu vågar lyssna på dessa underbara läromästare som finns lite här och där... för om jag öppnar mitt sinne och vågar ta in lite av vad omgivningen har att erbjuda... så finns det ett helt smörgåsbord av visdom att ta del av...
... ta det här som jag hörde för några dagar sedan... 


... något som Nelson Mandela hade sagt...

... "att vi människor kan oavsett vilken situation vi befinner oss i tänka en tanke som får oss att må bättre"... hajar ni vad det innebär?

Att det spelar fan ingen roll om jag så står med snaran runt halsen och ska hängas... jag kan alltid välja en tanke som får mig att må lite bättre... vilken power... woow... livet är verkligen imponerande fantastiskt... och det är jag själv som väljer mina egna tankar om hur jag vill uppfatta livet...


.. Vi kan själva skapa våra egna upplevelser av verkligheten... imponerande...

Kommentarer :

#1: cecilia

vad ska jag säga om detta.. det ska vara du som skriver dessa ord.. L hade ju inte varit desamma om någon annan sagt samma sak.. jaa du vet hur jag menar.. kram

skriven
#2: peter

Det finns massor av människor som inspererar mig... ta bara han "ryssen"...



... "varför gå i lera och sörja när man kan gå på hal is och ha det glatt"...



... visst var den underbar?



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :