Lugnare...

... och tryggare.

Jo det stämmer nog... det händer grejer med mig... och idag så sa min vän att hon märker min förändring... det gjorde mig glad för det är inte alltid som jag själv tänker på om jag utvecklas... eller invecklas *L*...

... nu är det väl som så att det var lite extra roligt eftersom hon inte för en enda sekund menade min outfit... å då hade jag ändå varit nyfiken på hur hon skulle reagera på min yttre förändring... tänder och sånt... men jag märkte till min stora glädje att det hon reagerade mest på var min inre förändring... och det värmde ska ni veta... den bekräftelsen som jag kände av att bli sedd för den jag är på insidan var viktig på många sätt... dels naturligtvis för att se att det finns människor som bryr sig... men också som ett bevis på att mitt stegarbete ger resultat... det händer prylar med mig när jag jobbar i NA:s steg.


... och visst borde det väl alltid vara insidan som räknas?

Att det händer prylar med mitt inre är intressant och hoppfullt... och det är ju också den vetskapen får mig ju att vilja jobba vidare... med mitt åttonde steg... "Vi gjorde en förteckning över alla personer vi hade skadat och blev villiga att gottgöra dem alla."... i den trygga förvissningen om att det kommer att bli hur bra som helst... och att mitt liv kommer att bli ännu behagligare och lättare att leva efter att ha jobbat igenom det steget... för så funkar det ju... 12-stegsprogrammet fungerar för den som är villig att göra sitt bästa med att jobba med sig själv...


... genom att använda sig av de 12 stegen... punkt slut.

Hupp det blev visst fel som ni såg... bilden ovanför är ju naturligtvis inte Anonyma Narkomaners 12 steg... utan de 12 traditionerna som håller vår gemenskap levande och fri... men det kunde ni ju själva läsa... eller hur?

Kommentera inlägget här :