Piller-...

... trillande mot det mesta.

Jo det verkar vara modellen nu när forskarna upptäckt att det finns ett belöningsystem mellan öronen på oss... och att vi som knarkar, super, hetsäter, sexmissbrukar (oj, det kanske man inte har kommit på... än... jaja det bjuder jag på)... gärna vill aktivera det belöningsystemet... och jag kan väl bara lyfta på hatten för forskarna som nu har kommit på att det inte "bara" beror på att vi är "dumma i huvudet" som missbrukar... utan att vi faktiskt gör det av en anledning...

... och visst kan jag förstå att de mer än gärna vill lösa "problemet"... men fan... hallå...


... tror ni verkligen på allvar att piller är rätt modell?

Jag är glad över att man forskat fram att jag inte är "dum i huvudet"... och jag gillar att man börjar förstå sambandet mellan olika sorters missbruk... i över 10 år har jag varit ute och föreläst om just detta samband så naturligtvis är det en jättebekräftelse på vad jag listat ut genom att studera mig själv och mina beteende...

... nu önskar jag bara att jag ska kunna göra forskarna intresserade av min lösning på detta problem... men det är ju klart... vem vill ha en andlig lösning på ett problem... det verkar väl lite väl flummigt?

Men jag kan inte låta bli att undra vilket som är mest "flummigt" egentligen...

Kommentera inlägget här :