Slö, slapp...

... men inte likgiltig.

Jag saknar mitt springeri... eftersom jag hade feber i går när jag la mig så tog jag redan då ett beslut om att låta springeriet vila idag... också... jag har inte haft möjlighet att ge mig ut i skogen sedan i måndags eftersom jag varit på resande fot... vilken nu för tiden ofta innebär att sitta jättemånga timmar i en bil.

Nu tror jag väl inte att jag är så abstinent på att springa att det är därför som jag fick feber... eller att det för min smak lite överdrivet nyttiga veggkäket på skolan där jag pluggar som gjorde mig sjuk... möjligtvis så kanske min mage reagerade lite på den i smyg inhandlade köttbiten...


... i form av en smaskig hamburgare från Mc Donalds.

I vilket fall som helst så känner jag mig betydligt bättre idag... inte helt okej men bättre... mycket bättre... och jag hoppas verkligen att jag ska kunna ge mig ut på en liten springrunda imorgon bitti... för jag vet med bestämdhet är att jag är tvingad att ta ännu ett uppehåll på måndag, tisdag och onsdag... för alla dessa dagar är jag uppbokad... med tandläkaren och föreläsningar... sen är jag rädd för att det kommer att vara för mörkt att springa i min skog klockan 07:35 på vardagsmorgnarna...

... och då kommer jag att få ta en paus med mitt springeri... "bara" springa på helgerna och vänta tills det blir tillräckligt ljust på morgnarna igen...


... det enda som kan hota mitt helgspringeri är om det kommer för mycket snö...

... jag har förvisso redan sprungit en runga i snö detta året... men då var det ju bara lite vitt på marken... en halvmeter fixar jag inte *L*... lite snö är helt okej och jag hoppas på att det ska bli en liten stig som funkar att springa på... att följa min väns råd att flytta min springrunda till stadens elupplysta springspår har jag haft i åtanke... och jag har fattat ett beslut... det blir inget med det...

... missförstå mig rätt... jag är inte främmande för att springa på stadens elupplysta springspår... men jag tänker inte blanda ihop detta med mitt springeri i min egen skog... det är liksom en helt annan sak... mitt springeri har inte så mycket med träning att göra... att jag som en extra vinst får lite kondis och mår fysiskt bra på springeriet är "bara" en bonus... och inte huvudsyftet med min runda... nä mitt springeri på daglig basis är mer av en andlig upplevelse för mig...


... en slags praktisk bön och meditation för att jag ska få en bra start på dagen... aum...

Kommentarer :

#1: Bekele

Jaha nu börjas det... Inspirationen börjar avta och ursäkterna öka.



skriven
#2: peter

hehehe... den som lever får se... L... kanske blir det som du säger... kanske blir det inte alls så...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :