Svårt att skratta...

... åt svininfluensan nu.

Så länge någonting är lååååångt borta från min verklighet så har jag enkelt att skratta åt de mest bizzara saker... som t.ex. svininfluensan... döpa om den för att kunna skratta åt namnet... skvallra om biverkningar man kan få av att vaccinera sig... som att "storebror" sprutar in ett datachip i armen på oss... att du kommer att bli steril... eller en massa sånt skvaller som gärna följer i spåren av en... kan jag skriva kollektiv rädsla?

För jag tror att många av skämten har sin grund i att det finns en rädsla före att bli smittad av en influensa som faktiskt kan döda människor (ja, jag vet att ALLA influensor skördar offer)... och inte bara bland de "vanliga riskgrupperna"... det är skrämmande... att inte veta säkert.

Men idag så satte jag skrattet i halsen... helt plötsligt så känns det inte så himla bra att skämta om svininfluensan längre... och man kan ju fråga sig vad som orsakade denna vändning... och det var väl samma sak som det brukar vara... jag såg någon som jag bryr mig om drabbas av svininfluensan... och då är den inte rolig längre... då tog alla de "roliga" skämten slut...


... för då blev svininfluensan verklig för mig också... och den är fan inte ett skit rolig.

Kommentarer :

#1: Bekele

Stay Real!

Tvångsvaccinera alla... :)

skriven
#2: peter

Nja... låt oss välja själva... tvång smakar inte bra...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :