Tuppjuck...

... höll jag på att få.

Helt jävla för mycket var det att köra hem med min nylagade bil idag... jag höll fan på att få tuppjuck... ja jag vet... jag svär åt helvete för mycket... och jag ber om ursäkt för det... kanske skulle jag leta reda på lite svordommar som passar i tryck...


... kan tänka mig att någonting i denna stilen skulle passa bra... lagom barntillåtet.

Jag skulle väl vara glad när jag nu äntligen kunde hämta min bil hos bildoktorn... den (min bil) har bott på verkstaden jättelänge i väntan på att kunna lagas... och idag så var den då äntligen klar... direkt efter jobbet fick jag skjuts till verkstan... min bil var inte riktigt färdig så jag gick in i verkstaden och lutade mig så där lite lagom nochalant mot en stolpe där... ville väl se lite världsvan ut... det var en stolpe som hängde ihop med grejen som min bil stod på... en grej som kan hissas upp så att man kommer åt bilen underifrån... i stolpen löpte en oljig vajer...

... som jag nu har avbildad i naturlig storlek på ryggen av min jacka... jag gjorde ett tappert försök att tvätta bort det med aceton och diverse lösningsmedel... det gick inte så bra... på sina ställe lyckades jag förvisso smeta ut oljan lite... och samtidigt lägga armen på jackan i en annan oljefläck... ja olja och min ljusa (gulvita) mancesterjacka ingick vad det ser ut som en livslång relation idag... jag kände ingen större glädje inför detta.

Jaja... bilen blev färdig och jag skulle köra hem... i ösregnet la jag märke till att mitt halvljus är svagt... jättesvagt... att torkarbladen är helt slut... samt att fläkten i bilen bara funkar i ett läge... ingen av detta störde mig så himla mycket... eller rättare sagt jag hade inte så mycket uppmärksamhet över för dessa småsaker eftersom jag hade fullt upp med att hålla bilen på vägen genom att undvika alla vattenpölar...


... som mina helt blanklitna sommardäck inte hade något som helst fäste på.

Jag märkte knapp att min hastighetsmätare gick sönder på vägen hem... den visar nu konstant en hastighet på mellan 130km/tim till 230km/tim... och så snabb är inte min bil... tur att jag är en kille som lever i lösningen istället för problemet... nu kommer ju den nya fartkameran de har satt upp på väg till jobbet till användning... för jag har lärt mig av erfarenhet att den kameran blixtrar om jag kör för fort... och eftersom jag numera har nya gaddar...


... så kan jag ju passa på att le vackert åt kameran när jag passerar...

Kommentarer :

#1: Elvira

Men ojoj sicket elände...du, Yes diskmedel-gnugga in ordentligt på TORRT tyg,låt verka en stund, å skölj sen...om det är olja så släpper det ...



Förstår ilskan och frustrationen, har ju också bil som bråkar lite ibland..men så kommer jag på att det är lycka att alls ha en bil, slippa passa busstider, å gå en massa i regn till en hållplats..väääääänta...ja du vet, hela kitet!



Massa kram

skriven
#2: peter

Det ska jag genast prova... tack för tipset...



... jag är också bortskämd med att vara bilburen och skulle verkligen inte vilja byta bort bilen... här ute där jag bor finns det ju inget annat sätt att ta sig fram...



... nu ska jag tvätta jackan L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :