Att få föreläsa...

... är en gåva.

Idag så kände jag mig rädd och blyg innan föreläsningen... ja jag var fan så rädd att jag inte pallade att vänta en halvtimme på skolan där jag skulle föreläsa... utan drog iväg och käkade en sen frukost på ett fik i närheten... vilket väl i.o.f.s. var ett mycket bra beslut eftersom jag inte hade ätit något innan... men det var himla jobbigt att gå och bära på den känslan jag hade... och jag är tacksam över att jag inte är så rädd för mina känslor... att de inte styr mitt liv...

... nä det var ju inte värre än att jag fick använda min publik som mina terapefter... d.v.s. berätta för dem hur jag kände mig...


... jag har ju den helt otroliga möjligheten när jag föreläser...

... och slipper ta på mig en massa masker utan kan vara mig själv... fullt ut... och det är helt fantatiskt... sannerligen en gåva av rang... så tack till er som lyssnade på mig... ni är helt fantastiska vackra och värdefulla människor som har räddat min dag.





Kommentarer :

#1: En berörd elev.

Tack för att du kom och föreläste för oss. Jag är helt säker på att ingen inte lyssnade spänt på vad du hade att berätta. Vi följdes efteråt av en tyst och tänkande atmosfär. Underbart.

Tack för att du kom, det var för mig precis lägligt och du gjorde hela min dag.

Du är värdefull, vi alla är värdefulla.



MED VÄNLIG HÄLSNING,



"J" en berörd Elev.

skriven
#2: peter

Tack...



... vad glad jag blir nu... ja vi är alla värdefulla...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Ännu en berörd Elev.

Håller med "J"!



Måste också bara tillägga att är det något jag kommer ha med mig från gymnasiet, någon värdefull kunskap eller lektion så är det din föreläsning!

Fantastisk!

skriven
#4: peter

Jag ler med hela ansiktet nu... TACK!!!



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :