Biverkningar...

... snackas det om.

Läste i blaskan igår om att människor hade dött nu när de vaccinerat sig... och det är ju inte utan att jag höjer lite på ögonbrynen... det är med de FETA STORA KRIGSRUBRIKS BOKSTÄVERNA som "nyheten" om att det är livsfarligt att vaccinera sig basuneras ut...


... och det är en timme efter att jag har vaccinerat mig... ska jag dö nu?

Efter att mot alla odds ha överlevt natten så tänker jag nu berätta för er om vilka biverkningar jag känner av... skulle jag dö så skriver jag ingenting... bara så ni vet... men det är sluga och listiga biverkningar... smygande och luriga... än så länge känner jag nämligen... ingenting... nada... zero... men jag tänker inte låta mig luras... jag har ju läst i blaskan att jag leker med döden nu... för inte fan ljuger väl tidningarna?

Men fan... jag känner fortfarande ingenting och ni ska veta att jag känner efter allt vad jag orkar... möjligtvis om jag trycker ganska hårt på min arm så kan jag känna en liten... liten... ehhh... ömhet???

Kommentarer :

#1: JOnas

Aha. Eftersom jag är en nästanläkare kan jag omedelbart ställa diagnos på min herre. Den listigaste av alla biverkningar. Förnekelse----....

Sök omedelbart hjälp på närmaste kaffebar..

skriven
#2: Yvonne

själv tänker jag inte vaccinera mig. helt enkelt för att jag inte tror på svininfluensan...

efter över 20 år inom sjukvården så blir man ganska ....härdad =)

men säga vad man vill om media....de lyckas iallafall skapa rubriker.

skriven
#3: peter

Jag sitter strax på en kaffebar L... och skulle kanske också struntat i att vaccinera mig om jag inte haft detta jobbet...



... men fan jag känner att jag behöver ta mitt ansvar och göra mitt bästa för att kunna vara på plats de tider då jag ska föreläsa (ofta bokat flera månader i förväg)... och det känns faktiskt riktigt bra att slippa behöva noja sig på att få just den influensan iallafall...



... annars så köper jag verkligen ditt argument... jag tror också på att det som inte dödar härdar L...



(((kram)))

peter

skriven
#4: suzanne

Som en svinvaccination t ex...den dödar väl inte men den härdar. Vi som vaccinerat oss bär väl heller inte smittan vidare till någon som kanske dör om den blir smittad...om jag förstått DET budskapet rätt.

skriven
#5: peter

Jag håller med dig Suzanne... det känns rätt bra att inte kunna vara en smittbärare eftersom jag vaccinerat mig...



... och att slippa bli sjuk är inte heller helt fel... faktiskt L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :