Föreningen...

... att kunna förena nytta med nöje.

Jag brukar säga att jag har världens bästa jobb... att det bara kan vara i det fantastiska landet Sverige som man kan jobba som en nykter narkoman... och få betalt för det... och inte nog med det... jag tycker faktiskt att jag är värd det också... att jag gör ett bra jobb som nykter narkoman...

... idag så hade vi besök... några tjejer från högskolan i Halmstad som vill hjälpa oss som en del i deras skolarbete... och vi kom överens om att vår hemsida behöver ses över... jag bara ler och tycker att livet är sagolikt flippat och ibland helt osannolikt... låt mig berätta... för två veckor sedan så satt jag och pratade med en myndighetsperson som tyckte att vi borde uppdatera vår hemsida... någonting som vi vetat om en längre tid men inte riktigt vetat hur vi skulle ta tag i... ja ni vet en sån där typisk... sen... ska bara... och imorgon grej.

Men...


... min Gud (som jag nu uppfattar honom)...

... hade en plan... igen *L*... han skickade ner dessa trevliga människor till oss för att fixa till det där med hemsidan... och jag fick så mycket energi av tjejerna från högskolan så jag av bara farten fick gjort klart vår...


... föreningsbidragsansökan också... detta trots att mulleleken låg där och kallade på mig...

... men i mitt arbete på VågaVa så finns det alltid en möjlighet att förena...


... nytta med nöje...

... för jag har ju som sagt... världens bästa jobb...

Kommentera inlägget här :