Guderiet...

... kom jag att tänka på.

Kanske var det när jag sprang min runda idag... eller så var det på väg till jobbet i Ljungby... en lite småflippad resa rakt in i solen... eller åtminstonde så känns det så... när jag knappt kan se vägen framför mig...


... eftersom jag är bländad av solens strålar...

... och får kisa så att jag nästan blundar med mina ögon...

... så det är ju tur att jag har mina solbrillor med mig i bilen.

Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om... nä jag tänkte ju på det här med Guderiet... hur jag nuförtiden har hittat mig en Gud som funkar för mig... och vilka problem jag hade innan jag lyckades med det... ja herregud vad jag krånglade till det... jag blandade verkligen ihop alla begrepp i en enda stor röra... det tog ett tag innan jag fattade vad som menades med en kraft starkare än mig själv... och att jag fick hitta på en Gud som jag uppfattade honom/henne/det/...

... och det känns nästan lite konstigt att skriva... men idag så har jag hittat en GUD... enligt MIN uppfattning... och jag kan faktiskt rekomendera detta... det är skithäftigt att ha en Gud som funkar... mitt liv är betydligt enklare när jag använder mig av min tro på en kraft starkare än mig själv...

... min Gud är verkligen min privata uppfattning av en Gud och har inte så mycket med religion att göra... och det spelar faktiskt ingen som helst roll... huvudsaken är ju att det funkar... eller hur?


GUD... som Michelangelo uppfattade honom...

Kommentarer :

#1: Judith - kaos och annat

Springer du varje dag?



Ang. Gud. Jag håller med. Det är så skönt när man finner "sin egen" Gud. Min är inte heller förknippad med religion och finns inte i bibeln utan är snarare alltet och samtidigt min bästa vän. Någon jag kan tacka, be till och även skälla på.

Ordet Gud avskydde jag förut då jag förknippade det bara med sjuka fanatiker men idag kan jag säga Gud om "min" Gud.

Och visst har jag tvivel ibland men som någon skrev: Tro är ingen tro utan tvivel.



Och jag tvivlar ofta då jag vill ha det jag tycker att jag ska ha just genast då och där och helst igår.

Men strax efteråt märker jag att det jag behöver ha det har jag börjat få eller redan fått fast jag varit för blind att se det just då.



Att det finns en Högre Kraft är jag övertygad om idag och jag kan även kalla den kraften för Gud idag. :-)



Önskar dig en underbar dag.

Kram

skriven
#2: peter

Ja jag försöker att springa varje dag nu... testar en grej L... typ 90 rundor på 90 dagar L...



... och visst är det en stor frihet att få ha en alldeles egen uppfattning om en gud... jag skulle inte fixa det på något annat sätt... och tvivel hör väl en tro till... eller???



(((kram)))

peter

skriven
#3: Judith - kaos och annat

hahaha....90 dagars grejen där med! hahaha...jaja men du vet väl att musklerna behöver en dags vila för att kunna byggas! ;-) Annars finns risk för motsatt effekt! =o

Det är därför jag springer varannan dag. Fast jag vet inte så noga... det beror väl på vad man är ute efter antar jag. Jag vill ju ha muskler OCH kondis OCH viktnedgång OCH bli bäst OCH....



Och jo du har så rätt....utan tvivel blir det ju vetenskap som någon så klokt påpekade! ;-)



Kram

skriven
#4: peter

Nja jag vet inte riktigt om det är muskler jag är ute efter... kanske... eller kondis... kanske... vikten bekymrar mig inte...



... men jag tror nog fan att jag är inne på att bygga en rutin... kommer säkert att missa någon dag lite här och där... men fan... det blir vad det blir... L... och det enda jag vet är att det blir som det ska bli... för det fixar ju Gud L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :