Gudgrejen...

... har varit dagens tema.

Och jag har hittat en himla massa Gud... av lite olika karaktär... och en sak har de gemensamt...


... det spelar ingen roll om Gud har en mänsklig skepnad...


... eller vad nu jag vill lägga in för något i min Gudsuppfattning...

... ja jag kan i princip välja vad som helst och kalla det för Gud... i mitt fall så föredrar jag lite abstrakta prylar som... kärlek... livet... det goda... ja ni hajar... saker som är svåra att ta på passar mig bra... men min Gud pratar ofta till mig genom... upplevelser... andra människor... ja lite vadsomhelst... det varierar... och det har hänt mer än en gång att jag "missat" budkapet... eller medbetet tolkat budskapet på ett sätt som passar mitt ego... för det finns en sak som INTE är Gud...


... och det är JAG! 

Detta har varit mitt problem med Guderiet från dag 1... att inse att det INTE är jag som är Gud... att ett av mina största problem med livet heter... peter... och min egenvilja... och jag kan behöva hjälp med att förstå när min egenvilja sabbar för mig... för det är inte alltid kass att vara envis... att våga tro på sig själv... och paradoxalt nog så är det här som Gud hjälper mig... som får mig att kunna välja mellan Gudcentrerad och självcentrerad...

... det är inte så svårt egentligen...

... Gud... ge mig sinnesro,
att acceptera...
det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden...

... enkelt va?

Kommentarer :

#1: Bekele

Jag är Guds barn när jag löper på Galgberget.

skriven
#2: peter

Fullständigt solklart och självklart L...



(((kram)))

peter

skriven
#3: suzanne

Nej det är inte svårt! Det kan iaf BLI enkelt om jag övar och praktiserar det varje dag. Kramen!

skriven
#4: peter

Ett enkelt andligt program för kompliserade människor L...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :