Höstrusk...

... hindrade inte mig idag.

Jag sprang utan att tänka efter en enda sekund rakt ut i skogen även denna morgon... det enda jag var inställd på var att det var lördag... och lördagar är den dagen då jag springer hela varvet utan att gå en enda meter... mina världsrekord slår jag på lördagar... dock inte idag (näst bästa tiden någonsin men inte i närheten av förra lördagens närmast osannolika rekordlopp)... kan bero på att jag inte har haft några vilodagar sen förra lördagen... när jag slog mitt senaste rekord så hade jag vilat mig i tre dagar innan... visserligen ofrivilligt eftersom det berodde på att jag gick i skolan då... men det spelar ju ingen roll... vad det handlar om för mig nu är att bygga upp en rutin... att helt enkelt fortsätta att springa oavsett vilket väder det är ute... eller vad min hjärna nu kan hitta på för anledning att strunta i springrundan...

... så det var med glädje jag upptäckte att jag ännu en dag när hjärnan väl vaknade till liv befann mig mitt ute i skogen... och en blåsig och regning dag som denna är det något alldeles extra... höstrusket bjuder på en intensiv upplevelse som får mig att vakna upp...


... se vad jag befinner mig och förundras över årstidernas förändringarna...

... vilken gåva... att kunna sitta här nyduschad och mätt efter en sen frukost... stolt över att ha fixat ännu en runda i skogen... och att jag faktiskt kan njuta av att springa i regn och blåst... av att ta ut mig så att jag håller på att spy... svettig och pisseblöt med ett fett stort leende på mina läppar... kippande efter andan...

... det är fan helt underbart att vara galen... för visst är det väl ändå galenskap att springa rakt in i höstrusket... eller???

Kommentarer :

#1: Judith - kaos och annat

Där slog du huvudet på spiken Peter.

För det är just när vi tar dom där vilodagarna som vi uppnår "världsrekorden"!

Så att ta vila mellan joggingen är inte bara "trams" utan har en betydelse. Jag märker exakt detsamma som du nu beskriver. Och jag gör det oftare eftersom jag springer bara varannan dag. (förutom i går då när jag sprang också fast jag bara skulle gå en slinga!)

Men i dag vilar jag! :-)

skriven
#2: peter

Jag har en plan som innefattar "vilodagar" men just nu så är det att inte lägga av med springeriet som gäller för mig... så jag springer... å springer... å springer...



... så att jag inte vilar mig... ja några år eller så L... du vet... allt eller inget...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Bekele

Du borde komma i kontakt med ditt förstånd Peter... ;) Du vill väl slå rekord om o om igen..

skriven
#4: peter

Nä... nu handlar det helt ärligt bara om att fortsätta att springa... för det finns något i springeriet som jag gillar... och jag vill ju så gärna ta reda på vad det nu kan vara för något L...



... rekorden har en liten annan innebörd för mig... jag ska berätta det vid tillfälle L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: cecilia

h ihiii .. då är vi där o pratar om galenskaper igen.. eller om vi är tokiga?? känner igen mej i det du skriver om.. allt eller inget är ju min grej oxå.. vet ju inte vad lagom är för nått.. finns det enns.. har hört att de finns bara i svenska språket ju.. hi hiii.. kärlek..kram.. <3

skriven
#6: peter

Jag har också hört att lagom är ett ord som bara finns i det svenska språket... och eftersom min mamma är dansk så gäller det nog inte för mig L... eller???



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :