Negerbollar...

... får man inte säga.

Ja man får väl överhuvudtaget inte använda ordet neger om man nu inte är färgad själv... för att skriva låtar och kalla sig själv för... nigger... måste du vara neger... "opps"... förlåt... jag menade färgad... jag kan absolut inte ens säga... neger... för då är jag en rasist.

Kommer ihåg en händelse för en massa år sedan... jag hade på mig min vanliga jeansjacka och min polare höll på att sätta i halsen när han upptäckte att jag hade sytt fast en...


... svensk flagga på den...

..."-Vad i helvete", vrålade han... "-har du gått och blivit en rasist?"

"-Nä", sa jag... "-jag har bara sytt på en svensk flagga på min jeansjacka... så att man kan se vilket land jag kommer ifrån... precis som mina andra polare gjort".

Och så var det... detta var på den tiden då jag höll på med att flyga hängflyg... och när jag befann mig ute i Europa någonstans så samlades vi som hade detta ganska smala intresse på lite olika flygställe... vi kom från alla möjliga länder... och de flesta hade faktiskt sitt lands flagga fastsytt någonstans... och det var inte för att de var rasister... nä verkligen inte... detta var en brokig samling människor... minst sagt mångkulturell... så de hade sytt fast flaggor för att visa var de kom ifrån... de som kom från Spanien hade en spansk flagga... Tyskarna en tysk flagga... Argentinarna hade en argentinsk flagga... ja ni hajar...

... och jag var kanske inte den skickligaste piloten... men jag var en i gänget... och jag gillade gemenskapen bland hängflygarna... ödmjukheten... ja det är ett härligt gäng... och jag ville ju vara som dem... detta var under tiden då jag fortfarande var aktiv i mitt missbruk så jag hade inte jobbat så mycket med mig själv... att jag alltid hade en känlsla av att vara annorlunda och inte passa in hörde till det normala för mig... så var det var jag än befann mig... även bland knarkarna och mina kompisar... det var mitt naturliga tillstånd...

... så jag gjorde som jag alltid gjort när jag ville passa in... jag härmade gruppen... och detta gäng hade sina länders flaggor fastsydda på sina jackor... så jag sydde naturligtvis fast den svenska flaggan på min jacka... jag är ju svensk...

... Å min polare trodde att jag blivit rasist... herregud.

Att jag kan kalla chokladbollar för negerbollar betyder inte att jag är rasist... nä det har inte ett skit med det att göra... att jag kallar negerbollar för negerbollar beror enbart på att de hette det tidigare... innan de döptes om till chockladbollar... och det är samma sak med neger... för när jag var ung så kallades de färgade för negrer... konstigare än så är de inte...

... Jag kan även ifrågasätta den muslimska tron... eller buddismen... eller kristendommen... det betyder heller ingen annat än att jag kan ifrågasätta olika livsåskådningar... varken mer eller mindre... jag är rädd för att jag snart inte får ifrågasätta koranen utan att bli kallad för rasist... att jag kan pissa på kristendommen utan att bli ifrågasatt beror ju endast på att jag är en blond och blåögd svenne... en muslimsk neger får ju inte göra samma sak...

... allt det här är för mig helt sinnessjukt... är det bara jag som reagerar på ordklyveriet och hur vi vill sätta ettiketter på folk och fä... eller är jag konstig när jag gillar mångfalden och det mångkulturella... för jag skiter fullständigt i om du är svart eller vit... blatte eller svenne... vad du tror eller inte tror på... jag är intresserad av människan bakom våra masker... och våra fördommar är jag nyfiken på... för jag tror inte att det skiljer så mycket på...


... en negerboll och en chokladboll...

Kommentarer :

#1: Judith - kaos och annat

Har sagt det förr och säger det igen!

Dom heter afrikanska småkakor! ;-)



Ha det gott

skriven
#2: peter

Underbart L...



... hur går det med springeriet?



(((kram)))

peter

skriven
#3: Judith - kaos och annat

Har varit lite trögt med mitt springande faktiskt. Inte hållit lika hårt på varannan dags rutinen men å andra sidan har jag då i stället tagit rejäla power walks så suttit på arlset har jag inte gjort bara. Men jag är ju inte bara ute efter att röra på mig utan också att förbränna och då måste jag springa. Gåendet ger mig bara bibehållen kondis men förbränner inte.

Och inte fan har vågen rört sig neråt heller på länge men nu...! :-) Nu börjar det hända lite igen.... och musklerna växer ju!!! :-D

Ska väl inte rasa bort mina kilon alla på en gång. Med lite indragen mage får jag i alla fall nu på mig mina storlek 38 brallor igen....men bara en kort stund! ;-) Puuuhhh, sedan måste magen få luft igen! hehehe

skriven
#4: peter

Om du springer för att gå ner i vikt så kanske du inte äter negerbollar L... eller förlåt... afrikanska småkakor...



... jag köpte ett par brallor igår... å hon frågade mig vilken storlek jag hade... i tum... jag stod som ett frågetecken... och svarade att jag hade två tummar...



... hon bara knäckte sig L...



... nu ska jag ta mig lite powertid... i powersoffan L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: Judith - kaos och annat

No no, inga afrikanska småkakor här inte. Inget socker och inget spannmål. Rejält neddraget på alla kolhydrater. Mest intag av proteiner. Men hela den där näringsbiten är rena hieroglyferna också för mig!

Morsan är dietist och naturligtvis så protesterar jag ju och vill inget lära mig och bara sååååå tråkigt!!!

Hmmm..... något djupliggande där kanske? ;-)



Tumstorlek på brallor? Har jag ingen aaaaning om heller... intresse klubben noterar, men dahhh....

Enklast med S, M eller L. Då hänger även jag med!

Fast sedan kan det ju bli XS och XL och XXL och jösses vad finns inte där emellan också?



Sicken komplicerad värld vi lever i! Och vi som ska leva enkelt! ;-)



Ha en go dag efter din powertid i soffan.

skriven
#6: peter

Ja jisses... vi behöver ett enkelt program L... för det är ju himla lätt att bli en komplicerad människa i denna världen...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :