Paus/Play...

... heter boken jag läser just nu.

Köpte den igår på Arlanda... sökte efter något lättläst och fann det... lite skoj att erkänna hur jag valde just den boken... helt klart på omslaget...


... kommer ihåg hur jag älskade bilderna som ändrade sig när man vred på dem...

... så hur skulle jag kunnat stå emot... ett jättesmart drag som fick mig att köpa boken... som för övrigt är skriven av en tjej... Yesim Bilgic... och hon skriver rappt och träffsäkert... gillar ni Jens Lapidus så tror jag att ni gillar hennes bok... en grej som jag tycker är rätt roligt är att hon skriver en berättelse där berättaren (huvudpersonen) den destruktive och väldigt framgångsrika fotografen är en man...

... intressant och nästan så att jag får lust att försöka skriva... en berättelse om en kvinna berättad av en kvinna... men skriven av en man... det skulle väl vara snudd på en ren stöld av hennes idé... eller???

Kommentera inlägget här :