Rast och vila...

... är också viktigt.

Nu är det middagsrast... och jag ska laga lite käk till mig och min dotter... Stinas kyckling... enkelt och gott... sås och potatis... det blir ju en sååååå himla god sås till kyckling... gjord på grädde naturligtvis *L*... mums... och idag så tänkte jag höja nivån ytterliggare med en sallad... med min supergoda dressing... olja, vinäger, socker och min franska dionsenap... ja jag är inte ett endaste dugg orolig för det kommer att bli hur gott som helst... kaxigt... nä... bara sant...

... detta är en av de få maträtter som jag utan att tveka en enda SEKUND anser mig vara en rackare på *L*... och på tal om sekunder så har jag givetvis stängt av min städtidtagning... jag inkluderade faktiskt både disk och tvätt i min tidtagning... jag tvekade lite men ansåg att va fan... disk och tvätt är städning... jag har gott om tid kvar också... närmare bestämt exakt... 1 timme... 21 minuter... och 16 sekunder... visar...


... min äggklocka.

Jag har hunnit med en runda till byn också... här ute på landet är ju inte affärerna öppna dygnet runt... och eftersom jag behövde handla lite städgrejer (kändes nästan overkligt att skriva det) som en ny diskborste... diskmedel...nåt sprutapåochdetblirrentmedel... disktrasor och en ny toalettborste... och när jag handlade så stötte jag ihop med en tjej som jag känner... tyckte att hon såg en aning förvånad ut när hon såg vad jag handlade... hon frågade om jag träffat en ny tjej... att jag själv skulle komma på idén att städa fick henne att höja på ögonbrynen...

... nä nu hinner jag inte skriva mer...


... jag har en sallad att hacka... fan... det luktar både mat och nyskurat i mitt hem...

Kommentera inlägget här :