Springeriet...

... fortsätter.

Nu har ju någon tänt lampan på morgnarna så att jag kan fortsätta med mitt springeri ett tag till... i fredags så var det nätt och jämt springbart... jag förvånades över hur snabbt det blir mörkare och mörkare i vårt land... och jag tänker göra mitt bästa för att fortsätta med mitt springeri iallafall så länge jag kan se var jag sätter fötterna på morgnarna... att springa på ett band eller en annan bana lockar mig inte alls... jag har min egen lilla runda och mitt springeri handlar om så mycket annat än träningen...

... det är en morgonritual för att få mig att få en bra start på dagen... det är fan skithäftigt att möta dagen ute i min skog... och eftersom jag springer samma runda hela tiden så kan jag också se årstiderna... eller när ett vildsvin bökat runt någonstans på min runda... eller ett nytt älgspår... ja det kan låta underligt men jag hinner se och känna massor på min lilla runda... dofter... synintryck... väder... temperatur... och jag förundras över vilken action de är här ute i lugnet...


... på de tre månader jag sprungit in i skogen har allt förändrats...

... och ändå ingenting... skogen är ju samma som för någon månad sedan... men ändå inte... det händer grejer hela tiden... årstider... väder... färger... lukter...

... för att inte tala om spänningen... den kunde jag verkligen känna när jag sprang in i det första dagsljuset i fredags... in i gryningen kändes närvaron av det vilda tydligare... spänningen som finns i skogen... inte bara den vardagliga spänningen att kunna springa på både älg och vildsvin... nä det är vid den tiden tankarna på björn och varg blir lite mer levande...

... nä nu är det dax för dagens runda...

Kommentarer :

#1: Bekele

Käka morötter, det är bra för mörkerseendet..

En del säger att variation är viktigt för att bibehålla sin personliga träning. Fast det är klart du har ju årstiderna... vinter o sommar som variation. :)

skriven
#2: Bekele igen..

Eller kanske en pannlampa även om det påminner om "gammalt beteende".

skriven
#3: peter

Pannlampa skippar jag... fööööör mycket "gammalt beteende" för mig L... morötter möjligtvis...



... variation är nog för dem som söker mer träningsresultat... jag är inte så mycket för träneriet... utan springer mer för att... ja ibland vet jag inte... för att det säkert ger mig någonting... som att upptäcka hur fint det är där jag bor kanske L?



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :