Vi bad honom ödmjukt...

... att avlägsna våra brister.

Steg 7... i Anonyma Narkomaners program för tillfrisknande... och det är nästan så att jag får nypa mig i armen då jag nu börjar förstå att jag gjort ett steg 7... jag har ödmjukt bett om att bli befriad från mina defekter... en helt overklig tanke för inte allt för många år sedan... då jag skulle fixa allt själv... på den tiden då jag var min egen GUD... ni vet... "bra karl reder sig själv"... "ensam är stark"... ja herregud... vad hände???

Jag har idag tillgång till en tro som funkar för mig... ja helt enkelt en kontakt med en kraft starkare än mig själv...


... en GUD som jag uppfattar honom (jag bara älskar denna bilden *L*)...

... och jag är nog fan den som är mest förvånad över hur det här funkar... och att det funkar... för det gör det... jag kan be om att få mina brister avlägsnade... och jag kan be ödmjukt... ja inte bara det... jag har t.o.m. kläm på vad ödmjukt är för något... woow...

... det är en otrolig styrka i att kunna be om hjälp... och att kunna ta emot den hjälpen... att våga förändras är bland det modigaste jag gjort... och jag kan utan att blinka säga att mitt liv har blivit enklare... ta bara det här med mitt kontrollbehov... jag påstår inte att det helt har försvunnit... men jag kan lugnt säga att det inte på långa vägar styr mitt liv som förut... jag besitter en förmåga att jag på rätt många område i mitt liv vågar "släppa taget" och lämna över resultatet till... en kraft starkare än mig själv... ja jag kan faktiskt kalla den kraften för GUD (som jag nu uppfattar honom) utan att det stör mig längre...

... nu är det dax för mig att gå vidare... steg 8... "Vi gjorde en förteckning över alla personer vi hade skadat och blev villiga att gottgöra dem alla"... och det ser jag fram emot... för är det en sak som jag lärt mig i mitt stegarbete så är det att det funkar att jobba i stegen... att mitt liv blir enklare att leva... att jag växer och utvecklas som människa... och... inte minst... vetskapen om att jag har en kraft att tillgå...

... en kraft starkare än mig själv... det känns himla bra...

Kommentera inlägget här :