VILL INTE!!!...

... städa.

Hela mitt väsen skriker att jag vill göra vadsomhelst... bara inte städa... så jag har tagit ett beslut... att göra precis tvärtom mot vad jag vill göra... det brukar ju bli bra... suck...

... Och jag började uppvärmningen redan igår... genom att ta...

...EN JÄÄÄÄÄVLA MASSA HELT SINNESSJUKA HELVETES JÄVLA BESLUT!!!!!

Om vad jag skulle göra idag... om hur jag skulle genomföra det... och om när det skulle ske...

... jag gjorde med andra ord... inte ett skit igår... mer än latade mig på TV-soffan framför IDOL... sölade i mig massa chips och dipp... skräpade ner lite... ja allt utom det som jag tog beslut om att göra... för det är inte svårt för mig att ta beslut... ojojoj... jag kan vara en rackare på beslut... jag ska fixa min ekonomi... sen... och städa bilen... imorgon... ja jag är bra på att ta beslut... och betydligt sämre på att handla... för jag... ska bara... innan jag går till handling...

... som nu... jag har tänkt tanken och tagit ett beslut... idag så ska jag fan inte kunna smita undan... med en äggklocka till hjälp så ska jag avsätta 3 timmar av denna lördag till att städa mitt hus... 3 timmar är fan så mycket mer än mina 15 minuter som jag brukar tjata om...


... men jag behöver verkligen städa här hemma...

... och jag ska ärligt berätta för er... att... jag... VILL INTE!!!

Nä jag sitter hellre här framför datorn... vadsomhelst utom att städa... så jag behöver lura mig själv in i en fälla... och då är det helt underbart at ha en blogg... att berätta för hela världen att jag ska städa i 3 timmar idag... för då är det ingen hemlighet... och jag har fått en spark i häcken av mig själv... lite av det där med att vara rökfri... eller drogfri... ge mig själv hjälp genom att säga det högt...

... för då är det betydligt svårare för mig att använda mina "favoriter"... sen... ska bara... och imorgon... och va fan... jag ser fram emot att skriva om hur jag mår när jag fixat mina 3 timmar... för jag tror att det kan vara ett sätt för mig att skapa trivsel i mitt inre... ja den som lever får se... mer kommer att visa sig... nu jävlar... här ska städas...  

... jag ska bara...

Kommentarer :

#1: marie

Fyyyyy som det ser ut!!!!! Så där kan du INTE ha det! Näe, "be a doer" not just "a smooth talker"

Inte mkt snack och lite verkstad....sätt igång o jobba nu ;)

skriven
#2: peter

Hehe... du vet väl att du är den enda som får säga så åt mig... nuförtiden får jag väl tillägga L...



... och ska jag vara ärlig så har jag ju dig att tacka för att jag överuvudtaget har ett hus värt namnet att städa... och det vill jag tacka dig för... från hjärtat



... så jodå... det är "be a doer" som gäller idag... det luktar skurmedel i hela huset och mattorna ligger i tvättmaskinen medans jag skurar toaletten... den glänser redan... och då hatr det ändå bara gått 49 minuter och 38 skunder L...



... hav förtröstan min vän... jag vårdar ditt arv efter bästa förmåga...



... ja om man bortser från fönsterputsninen då L... men fan... jag är ju ändå jag...



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Bilden ser ut som en frivillig installation. ! ?

Ok då jag vet att du är en slarver så är detta troligtvis sant och riktigt. Ja då kanske det är läge för en runda till Brännöbassalt å kolla läget imorgon. Å då vill jag bli bjuden på våfflor och "riktig" glass. Tunna hemmagjorda pannkakor går nästan lika bra......; )

Blir det Hstd idag kanske ?

Ha det bra i städet, fast det ska väl vara klart nu om du INTE pausat för mycket.

Kram

skriven
#4: peter

Nä bilden är direkt tagen ut verkligheten... min fåfänga ger det resultatet eftersom jag provar vilka kläder jag vill ha på mig... de som blir över hamnar på golvet L...



... pannkakor och våfflor får du allt hjälpa mig med... för du är alltid välkommen när du vill... och det blir inget Halmstad idag för mig... jag stannar hemma och chillar med min dotter... och städar såklart L...



... många pauser blir det L...



(((kram)))

peter

skriven
#5: marie

Dennis läste din blogg o min kommentar tidigare...

Ungar är smart o snabba....

Jag fick äta upp det lite senare när jag va i städar-tagen. Då sa han att jag va en "bakvänd-peter" Jag ska bara, lite till, snart!

Men i mitt fall så är det att jag inte kan sluta, inte kan skjuta upp.

Suck! Ja du, jag borde ha roligare för mig än att jämt städa ;)

skriven
#6: peter

Mitt emellan oss två är nog en rätt lagom balans L...



... men jag kan ändå förstå dig (tro det eller ej L) när du har svårt att sluta... för jag får massor av energi när jag städat lite grann... och jag är ju som du vet inte lagom heller... allt eller inget... L...



... Dennis är en smart kille L... hälsa honom det...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :