Addiktologi...

... pluggar VI.

Och det är verkligen... VI... som pluggar... TILLSAMMANS.

Jag ska skriva en processrapport under hela skoltiden... och det handlar väldigt mycket om processer... i denna klassen har jag fått en helt fantastisk möjlighet att utvecklas som människa... tillsammans i ett stort vi... och efter denna genomgång på Korpberget så får jag ännu en gång bekräftat för mig vad en grupp kan göra för att jag som enskild individ ska kunna utvecklas... ja fan det händer grejer... och att skriva om det får mig att se hur både jag själv och gruppen växer... det är vackert *L*.

För den som undrar vad det är för skola som jag kan komma in på och utbilda mig... utan att ha fina toppbetyg... och vara såpass gammal som jag är... så kan jag berätta för er att den ligger några mil från Kramfors på en ö i Ångermansälven som heter Svanö...


... där finns det ett 12-stegs behandlingshem som heter Korpberget...

som har funnits där en väldig massa år... där har vi nu tillbringat några dagar på vår skola... och där utbildar vi oss då till addiktologer... en undervisning som för mig innebär att jag för första gången på mycket länge kan få någon form av bevis på att jag har en kompetens jag kan använda mig av... och kanske ännu viktigare en kompetens som kan komma till användning för fler än mig... för jag är ju trots allt ett exempel på att det inte finns några hopplösa fall... att alla som vill tillfriskna från ett beroende kan göra det... och att jag faktiskt kan vara till hjälp i det arbetet... så har ni problem med låt oss säga droger för att göra det enkelt så kan jag visa er en väg ut ur ett missbruk... jag kan också vara ett stöd för de som lever med detta i sin närhet... och i min utbildning så lär jag mig att bli ännu bättre på att hjälpa den som vill ha min hjälp... och har jag en utbildning i ryggen så kanske det är lite lättare att våga använda sig av mina kunskaper... för även om det känns konstigt att säga det och kanske kan jag missuppfattas när jag med handen på mitt hjärta och utan att blinka kan säga att jag är bra på det jag gör... och genom min utbildning kommer jag att bli ännu bättre... med hjälp av skolan vi går på... som heter... FUN.


Fria Universitetet i Norden

 Fria Universitetet Norden (FUN) har bedrivit utbildning av sk addiktologer sedan hösten 1989.  Addiktologi är ett av  FUNs egna begrepp och betyder ’läran om bindningar’ eller ’läran om besatthet’. FUN har en unik pedagogisk, psykologisk och filosofisk modell, härled ur vediska och kinesiska urkunder och integrerad med 12-stesgfilsoofin


För mig personligen så är nog den största belöningen med att gå i denna skolan insikten om att jag aldrig blir frisk... och att jag tillsammans med min klass tillfrisknar... mer och mer och mer och mer... att mitt liv hela tiden blir... bättre och bättre och bättre och bättre... och det är skitviktigt för mig... för den dagen då jag inbillar mig själv att jag är frisk... då är jag riktigt sjuk... det lär jag mig också... som en blivande utbildad addiktolog...  

 

Kommentarer :

#1: anne mariia

addiktolog/FUN.DA-MEN-TAL

skriven
#2: anne mariia

FUN-DA-M-EN-TAL,Konvent

skriven
#3: peter

Hua hua... nej nej... jag hukar mig... allt men fan inte fundamental L... bara FUN...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :