Återfall...

... har jag drömt om inatt.

Och nu sitter jag här med en fet klump i min mage... hua vilken hemsk mardröm... jag kommer inte ihåg att jag petade i mig droger eller om jag var påtänd i min dröm... men jag minns att det kom hem en polare till mig och att jag hade tagit återfall och satt och "noddade"... och jag minns känslan jag kände när det började gå upp för mig att jag hade tagit ett återfall... när sanningen kom och hälsade på... fy fan... ångesten över att få börja om på noll igen... skammen över att ha förlorat min identitet med 11 års drogfrihet (det låter skumt men känslan av att ha förlorat alla dessa år var överväldigande)...

... jag minns att i drömmen så var det väl ganska okej att komma tillbaka... att jag kände mig välkommen och att jag någonstans gillade att det kom människor och tröstade mig... jag tyckte om bekräftelsen... men att den bekräftelsen försvann väldigt snabbt och ersattes av en väldigt stark känsla över att ha sabbat ALLT... precis ALLT.

Usch vilken jobbig känsla jag vaknade med... och den sitter i... jag VET att jag inte tagit återfall... jag är fortfarande drogfri... jag har tagit ett beslut på att lägga mig drogfri (vad som än händer) idag... och nu sitter jag här med morgonkaffet och min klump i magen... för jag har en sak att fixa idag...


... ett samtal att ringa...

... för när jag drömmer om att jag tar återfall så tror jag att det är ett tecken till mig att göra någonting åt min inre oro... och jag har en grej som oroar mig och som jag behöver ta hand om... inte sen... inte imorgon... för idag så får mitt ska bara först och främst innebära att göra någonting åt just denna oro... så nu gäller... tanke... beslut... och handling...

Kommentarer :

#1: Malin

Lycka till!

skriven
#2: peter

Tack!!!



(((kram)))

peter

skriven
#3: Eva T

Hej min Vän !

Ska jag sjunga för dig......La la la lalla. Lyssna till ditt hjä.....nä hur var det nu. Lyssna till din kropp var det ja.

Ha en lugn och fin helg, själv ska jag till jobbet nu.

Kram å krya på dig.

skriven
#4: peter

Det är väl aldrig helt fel om någon vill sjunga för mig... så det tackar jag med glädje ja till L... och inte fan lyssnade jag på min kropp... eller jo lite grann... jag joggade bara runt den lilla rundan idag... och det känns som om jag ska dö nu...



... Ha en bra dag du också min vän...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :