Avhållsamhet...

... ska jag försöka praktisera imorgon.

Och jag menar inte från droger nu... eller jo det är väl klart... avhållsamhet från droger ska jag också praktisera... men det jag tänkte på just nu var springeriet... min kropp har då ännu en gång på ett ganska tydligt sätt komunicerat med mig... och då haft vissa invändningar mot min numera rätt maniska träningshysteri... och jag kan ju inte tänka mig annat än att även min kropp har blivit lite tagen på sängen här... vem... jag bara undrar vem kunde tänka sig att jag skulle börja med mitt springeri?

Jag har ju alltid gillat att chockera min omgivnig... och denna gången så blev t.o.m. jag själv väldigt förvånad... att jag skulle börja springa var minst sagt en högoddsare... och ett av de mest oväntade av mina infall... och då ska ni veta att det finns att välja på...

... som när jag en gång efter att ha fått min lön åkte in till stan (Göteborg... det var rätt många år sedan) som en...


... tvättäkta hippie...

... och kom hem som en...


... kortklippt ordentlig samhällsmedborgare...

... kanske inte med trikåer men väl som en kostymsnubbe med slips... jag var ihop med en tjej från Stockholm på den tiden och jag kan lova er att hon blev väldigt förvånad när jag kom upp till henne... det tog ett tag innan hon släppte in mig i sin lägenhet... hon kände inte igen mig... och den relationen varade inte så mycket längre heller... hon tyckte att jag var en smula ombytlig... själv fattade jag inte riktigt vad hon menade med det...

Kommentarer :

#1: Guru Bekele

Låt inte avhållsamheten bli för långvarig för även om din kropp är "gammal" så måste den härdas. Akta dig för Ruta 1!

Fysiskt som psykiskt så är det genom smärta du växer..

skriven
#2: Bekele igen..

Eftersom det inte är några personliga världrekord på din blogg idag så leverar jag ett.

Startade upp med en lugn 3a på 15 min sen körde jag en mil på 45,29(Galgberget). Då låg jag på ca 12 min 10 sek på 2680 m...

skriven
#3: peter

Jag är imponerad... och du behöver inte vara ett endaste dugg orolig för att jag på något sätt planerar att gå bakåt i min springkarriär... det finns inte på kartan... grattis till ditt nya rekord... vem vet... en dag så kanske det stunder en RIKTIG tävling på det berget... vem vet???



Tanken lockar... och kanske den moroten behövs till vinterträningen... L...



(((kram)))

peter gärderud

skriven
#4: synne

Tjingling Peter .Hoppas allt är väl med dig.Det var ett tag sedan jag var inne och kika till dig.Men du ser ut att ha hälsan.Ha nu en underbar dag.Kram S

skriven
#5: peter

Tack ska du ha... jo med mig är det hur himla bra som helst... jag mår väl som jag förtjänar L... hoppas att det är samma lika med dig... Tjingeling (vilket underbart uttryck L)...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :