En sponsor...

... ska användas.

Så ringde jag då min sponsor... ännu en gång så väntade jag en liten aning för länge... sköt upp det några dagar... hittade på anledningar att ringa... "sen"... för att jag... "ska bara"... fixa en pryl... så jag väntar tills... "imorgon"... för att jag inbillar mig att jag... "kan själv"... och den sinnesjuka delen i mig själv säger åt mig att... "ensam är stark"... att "bra karl reder sig själv"... ja herregud vilka dialoger jag kan ha med mig själv... och vet ni vad... jag förlorar nästan alltid när jag diskuterar med mig själv om när jag ska ringa till min sponsor... jag har inte tid att tänka efter... här är det verkligen "just do it" som gäller.

Idag fick jag hjälp av en sponsi som gick till handling genom att använda sig av sin sponsor (det är jag som är den sponsorn)... och det fick mig att ta...


... min telefon och ringa...

... direkt... utan att tänka... och nu kan jag sitta här och skriva om vilken gåva det är att ha en sponsor... om jag använder honom... annars så funkar det inte så bra... jag har testat den varianten också... min förra sponsor ringde jag förvisso ganska regelbundet... men 3 gånger på 2 år var för lite... tro mig.

Nu har jag fått en uppgift av min sponsor som jag ska göra för att hantera livet på livets villkor... och det är jävligt skönt att slippa hitta på allting själv... att kunna be om hjälp... och att våga ta emot den hjälpen...

... för det gör mitt liv mycket enklare...

... det är ett enkelt program som jag har tillgång till... ett enkelt program för en komplicerad människa som mig... och den enda som krånglar till det är jag... för jag har alla möjligheter att ta hand om vad som än kan dyka upp i mitt liv... det finns ingenting som jag inte kan få hjälp med... och det behöver jag påminna mig själv om... för jag är bra på att få för mig att jag ska klara av mitt liv ensam... att jag fixar allt själv... och det är inte sant...

... nä... att ensam är stark måste vara någonting som jag hittat på när jag var full...

Kommentarer :

#1: Judith - kaos och annat

Fnittrar mig igenom ditt inlägg!

Varför?

Känner ju igen mig så klart!

Herre jösses vilken mästare jag är på alla dessa "ska bara", "strax", om en stund", "i morgon" osv.



Dessutom har jag enorm telefonskräck. Sant. Vi är några som har det.

Jag hatar verkligen telefoner. Pratar hellre öga mot öga med personen. Men i telefon....nääääeeeee.

Bara hatar. Och det blir aldrig bättre.



Det sägs ju att jodå, det blir bättre bara man tagit sig i kragen och gjort det men tyvärr är det samma vånda nästa gång igen.



Och är det inte underligt! I fredags när jag verkligen hade modet, styrkan och kraften och ringa min sponsor..... då var hon på retreat och hade telefonen avstängd!!!

Men hallå. Tala om för mig vad meningen är med det då? Vad har Gud för plan med det??? Cheeeezus



Det lär visa sig med tiden svara någon då! hahahaha....säger jag då.... ;-)

skriven
#2: peter

Gud har alltid en plan...



(((kram)))

peter

skriven
#3: cecilia

hi hiiii... nu har jag ju tid att sitta o läsa din sida igen.. har ju saknat data.. o dina inlägg..känner igen mej i mycket.. härligt att se att jag inte ät ensam eller udda eller speciell nu heller.. hi hiii.. kärlek till dej Peter.. kram<3

skriven
#4: peter

Visst är det en gåva att slippa känna sig ensam eller udda... ingen av det som vi upplevt är vi ensamma om... det känns tryggt...



(((kram)))

peter

skriven

Kommentera inlägget här :